Mesajul

La modul simplu cred ca nu e un secret: de fiecare data cand comunici cel caruia i te adresezi trebuie sa inteleaga ce vrei de la el.

Da, dar pe de alta parte in tot ce inseamna mesaje transmise prin canale de comunicare directa (desi cred ca e valabil si la modul general) ai la dispozitie cateva secunde ca sa-i captezi atentia celui caruia i te adresezi. Acum parca totul devine ceva mai complicat 😉

Ca sa reusesti ar fi bine sa nu uiti de cateva aspecte care conteaza mult, poate mai mult decat crezi … mai ales in conditiile in care toti suntem bombardati de mesaje din toate directiile si pe toate caile.

In primul rand trebuie sa te adresezi cui trebuie. Apoi, mesajul tau trebuie sa fie relevant ! Adica sa raspunda exact nevoilor reale (nu celor care credem noi) ale celui care primeste mesajul. Comunicarea trebuie sa fie clara si concisa, ca nimeni nu are timp sa „descopere” ce doresti tu sa comunici. Propune un call-to-action fair si de nerefuzat. Asa vine si feed-back-ul  atat de dorit (care poate sa fie chiar decizia de a cumpara – ex. promotiile). Foloseste culoare atat cat trebuie, cel care primeste comunicarea ta trebuie sa retina mesajul nu un curcubeu. Design-ul sa fie aerisit, astfel incat sa iasa in evidenta ce vrei sa transmiti (daca te gandesti la o comunicare cu frecventa mai mare se formesz si reflexul celui care primeste info de a gasi repede ce-l intereseaza din ce ai tu de spus). Ce fonturi folosesti, ce suport, ce X, ce Ytoate conteaza. Conteaza in masura in care pot face diferenta intre bani aruncati pe fereastra sau campanie cu rezultat fericit.

Am pomenit de relevanta mesajului ! Este un must ce trebuie „bifat” in fiecare comunicare. Nu e tocmai usor sa construiesti un mesaj care sa atraga atentia, dar parca e mai simplu atunci cad iti cunosti destinatarul . Campaniile care transmit mesaje, indiferent de canalul utilizat, ce tin cont strict de ce are de spus brand-ul fara a lua in seama ce vrea sau ce are nevoie cel care primeste mesajul sunt in cel mai optimist caz o loterie (de tipul 6/49, deci cam greu cu succesul 😦 ). Testarea te poate ajuta sa vezi care mesaj dintre mai multe variante utilizate  genereaza o rata mai mare de raspuns. Asa devi eficient si iti maximizezi rezultatele.

In plus nu exista „reteta de succes” ! Mesajul care a functionat ieri, azi poate sa nu mai aiba nici un impact. Nevoile si asteptarile clientilor si ale potentialilor clienti se schimba si evolueaza in general mai repede decat am crede. Uneori chiar in directii surprinzatoare.

Anunțuri

One response to “Mesajul

  1. Pingback: Oferta de nerefuzat « alex's – Direct Marketing Blog

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s