Direct Mail

Este cu siguranta cel mai vechi canal de comunicare directa adresata ! Macar prin prisma faptului ca au trecut ceva mii de ani de la prima scrisoare 🙂

Pentru o campanie de direct care sa aiba acele rezultate pe care ni le dorim ar trebuii sa fim atenti la cateva aspecte.

1. Lista – cine va primi mesajul ? Ideea este ca mesajul este relevant pentru cineva anume si noi exact catre aceia ar trebuii sa comunicam. Este adevarat ca ne putem pacali si flata ca avem o scrisoare cum nu a mai pomenit nimeni pe planeta asta, dar nu insistati. E ok sa inveti din greseli, dar e recomandat sa o faci pe cat posibil din ale altora 😉 Cocluzia: periati cu grija baza de date si comunicati doar catre cei care chiar reprezinta tinta (este si mai ieftin);

2. Mesajul – trebuie sa aiba relevanta pentru cel care il primeste. Daca informatia nu este valoroasa impactul este zero, deci bani aruncati pe fereastra, iar daca frecventa comunicarii este ridicata sau se face folow-up avem sanse foarte mari sa „castigam” un nemultumit care sa ne „promovese” in consecinta. Concluzia: nu risipiti vorbe inutil;

3. Culoare – are darul de a capta si directiona atentia. Dar atat ! A abuza de culoare, indiferent sub ce forma, poate conduce la situatia in care mesajul nu mai este retinut sau comunicarea devine greu de urmarit. Scrisoare nu trebuie sa va placa voua, trebuie sa obtina rezultate 🙂 Concluzia: culoare atat cat este necesar si acolo unde trebuie;

4. Oferta – trebuie sa fie de nerefuzat si sa nu fie mincinoasa. Stiu ca e greu de construit asa ceva, dar daca se vrea se poate. Ideea este sa obtinem un call-to-action si nivelul de asteptare setat clientului sa nu fie inselat. Concluzia: oferta de tinut minte si de povestit si altora;

5. Suportul – sa reflecte comunicarea / mesajul. E complet aiurea sa iasa in evidenta o diferenta intre tonul comunicarii si suportul pe care se intampla. Este total inutil sa fim mai pretiosi decat este cazul (valabil si vice-versa). In acest fel „reusim” sa nu fim credibili in ce comunicam. Concluzia: comunicarea trebuie sa fie unitara ca ton, in toate detaliile;

6. Feed-back – ul – trebuie sa oferi mecanism de raspuns, daca se poate pe mai multe canale. Astfel poti evalua repede impactul si daca este cazul sa optimizezi campania cat nu este prea tarziu. Rata de raspuns este un indicator clar al eficientei si impactului comunicarii catre tintele alese. Concluzia: feed-back-ul este un „must have” al oricarei campanii de DMK;

7. Folow-up – atunci cand este cazul. Te ajuta sa intelegi ce a mers bine si ce a mers rau. Asa stii ce ai de facut data viitoare pentru a creste rata de raspuns, iti cunosti clientii si potentialii clienti si poti construii mesaje relevante pentru fiecare nisa identificata. Concluzia: utilizeaza-l si ai sanse mai mari sa construiesti o relatie pe termen lung cu clientii tai;

8. Design – te ajuta sa te diferentiezi. Nu ai mult timp la dispozitie sa captezi atentia, asa ca nu fa compromisuri in aceasta zona. Poti iesi imediat in evidenta printr-o solutie creativa sau tot atat de bine poti sa trimiti scrisoarea ta direct si repede in teancul de corespondenta ce se opreste la cosul de gunoi fara a fi macar deschisa. Concluzia: fii creativ;

Prin direct mail nu ar trebuii sa intelegem o scrisoare si atat. Poate fi orice trimis prin posta, se poate face apel la toate simturile noastre. Chiar daca este un canal de comunicare atat de vechi, are un impact urias atunci cand campania este facuta bine.

Lista este este destul de lunga … momentan ma opresc aici.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s