DMK are sanse in vremuri amarate ?

Ieri discutam cu cineva drag mie si la un anumit moment mi-a spus ferm si fara echivoc:

– DMK no way ! Toti taie bugetele de marketing cu avant proletar, TV-ul e mai ieftin ca niciodata (si daca nu esti acolo nu existi – asta ca o axioma) si va continua sa se ieftineasca … cine naiba sa se mai uite la campanii de DMK !?

Pe moment am ezitat sa fiu transant (cum ziceam, o persoana draga mie), dar argumentele mi se ingramadeau si  … nu ma pot abtine 🙂

Sniper 1

Cred ca parerea de mai sus este destul de frecvent intalnita. Io chiar nu cred ca DMK este alternativa la marketingul traditional. Din contra ! Sunt convins ca sunt complementare si dau randament maxim cand merg la brat. Si ca lucrurile sa fie ceva mai clare, in momente de recesiune economica sau lene nationala + stiinta de a face lucrurile simple sa fie complicate si pe dos, fiecare companie isi doreste pastrarea clientilor existenti, cresterea vanzarilor cu acestia si generarea de noi clienti. Adica exact ce propune ca rezultat o campanie de DMK.

Intrumentele si canalele de comunicare directa exact in zona mai sus mentionata au ecou. Pana si campanii DMK strambe si duse pana la jumatatea drumului au reusit sa ofere rezultate satisfacatoare. Cred ca ar trebuii sa ne concentram pe rezultate si nu pe bucuria de a achizitiona TV / radio / print mai ieftin ca niciodata.

Asa, doar ca idee, in USA ponderea bugetului de marketing direct in total buget de marketing este intre 30-50% cu tendinta de crestere in urmatorii ani, chiar si in cazul produselor / serviciilor de masa. Puterea exemplului ar trebuii sa ne incurajeze sa fim asa nepriceputi ca ei si sa traim asemenea.  Se pare ca pe dansii ii intereseaza mai mult vanzarile si nu GRP-uri sau faptul ca TV-ul este mai ieftin ca niciodata 🙂

In plus am si eu o intrebare: de ce sa fac o promotie pe TV in care sa anunt o reducere de 27% cand pot obtine acelasi numar de clienti cu o campanie sensibil mai ieftina de DMK in care sa propun o reducere de 16% !? Un raspuns ar fi ca imi place sa pierd bani, dar cred ca nu este convingator 🙂

In concluzie: cred ca problema nu se pune corect . Nu este vorba de alb sau negru. Succesul este mai consistent fiind creativ si utilizand toate instrumentele pe care le avem. E adevarat ca asta presupune un efort mai mare 😉 – a nu se intelege ca DMK este solutia perfecta oricand precum Cavalerii Templieri (care se regasesc in toate)

Peace, no war !

Anunțuri

3 responses to “DMK are sanse in vremuri amarate ?

  1. Eu intreb ceva: DE CE este TV-ul mai ieftin ca niciodata? Si tot eu raspund :Pentru ca nu mai cumpara lumea ca altadata.
    De aici deviem: De ce nu mai cumpara lumea ca altadata? R: Pentru ca nu are rezultate atat de bune.
    Parerea mea 🙂

  2. Ca este TV-ul mai ieftin ca niciodata e simplu: nu mai sunt bani.
    Dar sa cumpri pe TV doar din acest motiv e ca si cum ai avea autostrada directa de la Bucuresti pana la Pitesti si pentru ca te grabesti ti-ai cumpara 100 de Loganuri (ca-s mai ieftine) decat un Lamborghini 🙂

  3. TOTUL e mai ieftin ca niciodata domnilor.
    @alex: 100 Loganuri x 75CP bucata = 7500 CP. Beat that! 😛

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s