Aia au, noi de ce nu ?

Titlul de mai sus sugereaza ceva invidie. Pana la urma e vorba de un sentiment omenesc ce nu trebuie tinut sub cheie atat timp cat nu devine nociv. Ma explic …

Cam pe peste tot pe aiurea exista asociatii, federatii si altele care reunesc specialist, agentii, clienti si curiosi in industrie. Avem si noi asa ceva si se cheama ARMAD. Pana aici nimic defazat fata de filmul bun in care speram candva sa jucam si noi.

Intrebarea majora este de ce ARMAD nu ne ajuta cu absolut nimic !? Nu cifre din piata, nu studii, daca se arunca asa cate o coasta de rontait se mentioneaza ca nu e gatita complet, nu informatii, nu cursuri, nimic 😦

Este ca si cum avem o asociatie care are ca principal scop prietenia intre cetateni si nu marketingul direct. Detalii nu mai dau ca deja e suficient.

Incerc sa pun intrebarea strict constructiv. Am discutat cu mai multi amici de afara si fiecare imi povestea ce frumos lucrezi cu date complete si recunoscute de catre piata. Fiecare are aceleasi repere, asteptari si poate cuantifica actiuni de marketing direct. Totul este transparent, nimeni nu se duce la un client cu fraze repetate in oglinda pana le crede sic el care le recita: “Sa stiti ca asa este. Sa ma credeti pe cuvant.”

Este o zona din industria publicitatii in care descoperim in fiecare zi ceva nou si totul se desfasoara in piata noastra ca pe vremea cautatorilor de aur. E frustrant cand te gandesti la colegii de afara …

Rapunsul meu la intrebarea din titlu este ca noi suntem mai fraieri si concentrati strict pe portofelul propriu – sa se faca dolofan. N-am auzit pe nimeni sa vina cu o viziune pe termen ceva mai lung si sa gandeasca foarte multe portofele – care sa fie dolofane – printre care sa se numere si al lui.

Anunțuri

14 responses to “Aia au, noi de ce nu ?

  1. Esti membru ARMAD? Sau lucrezi la o firma care e membra ARMAD? Ai facut ceva pentru ARMAD?
    Nu crezi ca inainte de a intreba ce face ARMAD pentru tine ar trebui sa te intrebi ce faci tu pentru ARMAD? Altfel spus, decat sa ii critici pe altii pentru ca n-au grija de portofelul tau, ar fi mai bine sa fii tu mai putin fraier si mai concentrat pe mai multe portofele. Si dup-aia, mai vedem.

    • O sa fiu metodic ca sa-ti fie mai usor:
      1. Nu-s membru ARMAD.
      2. Nu lucrez la o companie care sa fie membru ARMAD.
      3. Am facut ceva pentru ARMAD.
      4. Daca nu esti JFK (presedintele Americii care a fost impuscat) foloseste ghilimelele. Lasand insa gluma la o parte, ai raspunsurile in articol. Daca le intelegi e o speranta, daca nu asta e.

      Altfel beneficiezi de toata „consideratia” mea pentru caracterul anonim si obraznicia din limbaj (ca ai sinapsele infundate cu vata nu este o scuza).

      Pentru cultura ta generala: ce se intampla la noi este zero barat fata de ce realizeaza alte organizati similare ARMAD in alte tari (evident tu fiind un optimist o sa faci comparatia cu Congo). Este importanta prestatia ARMAD deoarece poate da consistenta si credibilitate industriei. Poate face ca lucrurile sa se miste. Poate face ca lumea (clientii) sa deschida ochii.

      E adevarat ca multumirea sau nemultumirea este tot timpul strans legata de nivelul asteptarilor.

  2. Ce-ai facut pentru ARMAD? Si ce faci pentru ARMAD?

  3. Derapezi cu entuziasm … 🙂
    Articolul nu era despre mine. Altul este subiectul, nu persoana mea.
    In plus nu ma intereseaza polemicile si risipa de vorbe.

  4. Atunci nu mai risipi vorbele.

    „Rapunsul meu la intrebarea din titlu este ca noi suntem mai fraieri si concentrati strict pe portofelul propriu – sa se faca dolofan.”

    Nu m-am prins ca de fapt tu vorbeai despre „noi”, dar despre ceilalti „noi”, nu despre „noi”. Direct si logic. Despre portofelul altora.

    Daca nu este despre tine, atunci titlul ar trebui sa fie: „Aia au, ei de ce nu ?” sau „Aia au, voi de ce nu ?”. Sau macar lasa-i pe armazi in plata lor.

    Iar pentru ARMAD prespun ca ai facut critica pe blog, eventual si prin word of mouth. Sau le-oi fi facut o viziune pe termen lung si te-au sabotat famenii.

  5. Greu, dar pana la urma ecoul ti-a venit (chiar daca partial).

    Cat despre ARMAD, sper ca intrebarea mea sa nu fie retorica. Daca o citi cineva de la ei si va intelege e bine. Daca va si face ceva concret ca sa miste lucrurile in directia buna e si mai bine. Daca o sa si reuseasca atunci e perfect.

    Mie-mi pasa doar pentru ca functionez in aceasta industrie – marketing direct – si parca e obositor sa faci totul in functie de cum da vaca din coada. Trebuie si niste repere valide si recunoscute.

  6. Deci morala pe scurt e: activezi in marketing direct, la o firma care nu e membru ARMAD, pentru ARMAD nu faci nimic, dar ARMAD e de vina ca tu faci totul in functie de cum da vaca din coada. Am prins tot ecoul sau am scapat vreo nuanta?

  7. Of, desi speranta moare ultima, cu tine chiar nu am sanse.

    Nu ai inteles nimic. Daca totusi te preocupa subiectul discuta cu prietenii, rudele, colegii se servici si poate ai sa intelegi.

    Btw, exista marketing direct in patria noastra si fara ARMAD. E adevarat ca avand o organizatie de tipul ARMAD care sa faca ce si cum trebuie ar fi putut fi mai bine, iar anumiti pasi ar fi putut fi facuti mai repede.

  8. Anonimule de ce trebuie sa facem noi CEVA pentru ARMAD?Ca sa faca ARMAD ceva pentru noi? Sau daca nu esti membru ARMAD inseamna ca NU faci marketing direct?
    Ca sa functioneze dupa cum isi are numele asociatia ar trebui sa aiba activitati de ASOCIATIE. Sa caute sa aiba mai multi membri, acestia sa activeze in INDUSTRIE (ma indoiesc ca toti membrii actuali au strict de-a face cu dmk), sa furnizeze in piata informatii care sa fie de folos companiilor pentru a atrage noi clienti.
    NU musai pentru a umple portofele ci pentru a invata piata ca publicitate nu inseamna doar print, outdoor, radio si tv…
    Mai departe daca agentiile de marketing direct au portofelele pline cu siguranta nu-si vor uita ajutantii :))

  9. @sabbra :

    Nu am zis ca trebuie sa faci ceva pentru ARMAD. Nici nu am zis ca nu exista marketing direct in Romania fara ARMAD.

    Daca activezi in marketing direct in Romania ai trei optiuni: sa intri in ARMAD, sa faci o alta asociatie mai buna decat ARMAD sau sa nu faci nimic. Daca nu faci nimic e cel putin ciudat sa critici ARMAD pentru ca nu face ce vrei tu. Sau ca nu iti da de-a gata ce vrei tu cand vrei tu. Asta in ideea ca altii trebuie sa faca ceea ce tu, din varii motive, nu faci singur.

    ARMAD e o asociatie care functioneaza din contributiile membrilor. Membrii care sunt agentii, furnizori sau clienti de marketing direct. Daca tu nu faci nimic pentru industrie, e ciudat sa spui ca ceilalti fac prea putin. Restul e poezie. Iar ciudat este o forma politicoasa pentru nesimtire.

    @alex2m :

    Tu pentru studiile alea de care ai atata nevoie ai facut ceva? Ai trimis macar un mail catre ARMAD ca ai nevoie de acele studii? Sau in marinimia ta de marketer direct de ce nu vorbesti cu seful tau sa sponsorizeze ARMAD pentru realizarea acelor studii?

    Ca de rest, am inteles perfect. Tu vrei ca alte firme de marketing direct reunite in ARMAD sa-ti rezolve tie problemele. Iar daca se poate firma ta sa nu plateasca nici macar cotizatia de membru ARMAD. Stiu, ARMAD sunt niste rai ca nu-ti fac studiile mai repede. Si ca nu au o viziune pe termen lung cu privire la portofelul tau. Si da, studiile trebuie facute. In parte sunt si facute, dar e mai usor sa critici decat sa cauti informatie. Iar daca toti marketerii directi din Romania ar fi fost ca tine, nu s-ar fi facut nimic pana acum.

  10. @Anonim:

    Am toata bunavointa cu tine, dar ori pricepi greu ori te faci ca nu intelegi ori …

    Eu nu am spus ca vreau info / studii / etc despre piata sau industrie gratis. Pentru asta ma adresam la Crucea Rosie. Faptul ca nu sunt membru ARMAD (sau compania pentru care lucrez, desi asta are mai putina importanta in momentul de fata pentru ca asta este blogul meu personal) nu inseamna ca nu pot avea o parere despre aceasta organizatie. Stiu ce se poate face, de ce are industria nevoie si ce se face pe alte meleaguri. Prin comparatie pot fi critic la adresa ARMAD fara ca asta lezeze pe cineva.

    Aspectele la care m-am referit in postul meu nu se refera la mine personal si nici la faptul ca fara rezolvarea lor nu mai stim care este ora exacta.

    So, exista o industrie relativ tanara la noi – marketing direct, avem o organizatie profesionala – ARMAD – care poate da credibilitate si poate dezvolta industria . Pasii realizati pana acum mi se par prea mici si pe cai cam intortocheate. End.

    Daca simti nevoia sa pui in rama pe perete la tine realizarile ARMAD de pana acum succes.

    In plus diferenta de opinii este constructiva, atat timp cat se pastreaza macar o decenta a limbajului si a ideii de dialog.

    Feed-back-ul venit de la tine nu se refera la schimb de idei / argumente. Tu doar te simti lezat de o parere (a mea) diferita (de a ta). Un feed-back sarac (sunt optimist si sper sa ma insel).

  11. Citate:

    Intrebarea majora este de ce ARMAD nu ne ajuta cu absolut nimic !?

    Este ca si cum avem o asociatie care are ca principal scop prietenia intre cetateni si nu marketingul direct.

    Rapunsul meu la intrebarea din titlu este ca noi suntem mai fraieri si concentrati strict pe portofelul propriu – sa se faca dolofan. N-am auzit pe nimeni sa vina cu o viziune pe termen ceva mai lung si sa gandeasca foarte multe portofele – care sa fie dolofane – printre care sa se numere si al lui.

    Constructiv?! Ca sa poti critica o organizatie ar trebui sa faci cel putin la fel de mult pentru industrie ca si organizatia. ARMAD a facut putin pentru marketingul direct. Firmele din ARMAD s-au miscat greu, sa admitem. Dar firma ta ce a facut? Dar tu ce ai facut? Armazii nu au viziune, dar viziunea ta care e? Aia constructiva, nu aia in care altii nu se gandesc la portofelul tau.

    Iar despre studii, daca vrei sa platesti pentru ele, eu zic sa scrii la ARMAD. Sau sa scrii unde vrei tu, sa realizezi studiile respective si pe urma sa le vinzi sau sa le faci publice.

    Nu spun ca situatia ARMAD e perfecta sau nu poate fi criticata. Asta desi nivelul ARMAD este comparabil cu cel al tarilor din estul Europei. Dar daca tu o critici, de ce nu te uiti mai intai la seful sau la colegii tai, ca sa vorbesti despre ce (nu) face firma ta?

  12. Tu doar te simti lezat de o parere (a mea) diferita (de a ta).

    Nu ma simt lezat de o parere diferita de a mea. Ma minunez cum de poti critica, fara sa faci nimic, pe cineva care face ceva. Critici faptul ca ARMAD nu se gandeste la portofelul tau si ca nu are viziune. Dar tu te gandesti la portofelul altora din industrie? Plus aburelile de rigoare ca ai facut ceva pentru ARMAD. Ce ai facut? Le-ai facut trafic pe site?

  13. Asa cum am mai spus, iti vine ecoul mai greu.

    Tot dai citate fara sa le intelegi si repeti redundant intrebari la care deja ai primit raspuns.
    Povestea cu „portofelul” este doar o figura de stil, dar tu nu o intelegi decat adliteram. Te referi la mine desi ti-am spus ca nu eu sunt subiectul.

    Referitor la dreptul meu de a critica ARMAD si argumentatia ta saraca ar trebui sa intelegi ca este dreptul meu de a critica pe cine si cum vreau. Asa cum si cel criticat poate tine cont sau nu de critici.
    Dupa logica ta as putea critica un presedinte al tarii doar daca sunt sau am fost presedinte.

    Iti dau un exemplu: o companie isi creste vanzarile cu 10% in urma unei campanii in conditiile in care piata a crescut in medie cu 20% in acea perioada. Compania asta nu e de felicitat ca si-a crescut vanzarile ci a pierdut 10% – oportunitatea data de cresterea pietei.

    Asa este si cu ARMAD: a facut ceva nu contest asta, dar prea putin fata de ce se putea si ce era nevoie. Intelegi e ok, nu e iarasi ok.

    Cred ca acest subiect este inchis acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s