CRM – Inapoi in viitor

Am regasit aceeasi idee in multe articole, interviuri, carti  si conferinte: consumatorul de azi (inclusive tu care citesti) este altceva decat invatam  din teorii. Consumatorul de azi are foarte multe “defecte” : este foarte informat, nu are timp, este din ce in ce mai rational, este suspicios, pretuieste banii lui mai mult ca oricand si cauta sa obtina permanent beneficii directe si pe termen scurt.

Huh … e groaznic !

Totusi obiectivul si marea provocare a oricarei marci este (probabil ca va ramane) cucerirea notorietatii. Acest context a facut pe multa lume sa caute solutii. Si se pare ca dintre toate incercarile una s-a detasat in a fi convingatoare. Totusi nu-s identiciClientii sunt indivizi ! Clientii nu sunt portofele care se plimba dezordonat prin spatii comerciale sau pe aiurea !

Pasul cel mai greu a fost facut, deci bun-sosit in lumea CRM (Managementul Relatiei cu Clientii)! Acesta este procesul prin care clientii / potentialii clienti sunt tratati individual (nu segmente de consumatori), relationand 1-2-1 cu marca. Practic asa cum se intampla in urma cu ani in micile magazine. Era o mica comunitate in care proprietarii isi cunosteau clientii pe nume si stiau exact ce obiceiuri de consum au. Recomandau si dadeau sfaturi referitor la anumite produse. Singura diferenta in abordare este ca acum tot procesul este asistat de tehnologie, totul fiind realizat mai repede si cu acuratete mai mare.

Este deja o axioma ca e mai profitabil sa ai grija de clientii deja existenti si sa incerci sa cresti profitabilitatea cu ei decat sa cauti clienti noi. In plus, clientii noi se aduc cu costuri mai mari si nu simt nimic pentru marca ta.

Asta face in estenta CRM-ul. Nice, nu ?

Marketingul nu a murit ! Dar se transforma, asa cum dicteaza stapanii – clientii – trecand de la mesaje si comunicari generale catre relationarea directa intre brand si client si construind relatii pe termen lung bazate pe incredere. Adica marketing direct !!!

Tot secretul este ca marcile sa asculte consumatorii si sa invete de la ei (sa stie ce vor, ce asteapta, ce le place si ce nu), deci feed-back de ambele parti. Punctul central nu trebuie sa mai fie tranzactia ci relatia 😉

Suna frumos, mie imi dau lacrimile 🙂 Interesant este ca mai sus este purul adevar !

Anunțuri

One response to “CRM – Inapoi in viitor

  1. Pe vremuri, in comunitatile exemplificate de tine, clientii erau „de-ai casei” si toata informatia „de management al relatiei” era stocata de un om (sau mai multi, depinde de caz).
    Azi insa cand tehnologia vine in intampinarea acelui obicei, ne uitam crucis, ne sperie denumirea CRM, percepem procesul ca fiind greu de inteles si implementat in loc sa-l consideram un instrument de lucru…
    DAR de indata ce puterea exemplului va functiona…cred ca tot mai multi o sa inteleaga solutiile CRM…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s