Baza de date

Se zice asa: dansa, baza de date , este piatra de temelie in tot ce inseamna comunicarea directa adresata. Sunt de parere ca este adevarul in forma pura.

Apoi, se mai zice: vrei o campanie de comunicare directa adresata, atunci cumpara / inchiriaza o baza de date in care sa se regaseasca target-ul vizat si gata. Restul merge aproape de la sine ! Sunt de parere ca este prostie in forma pura.

Scenariu: brand care doreste sa comunice direct – Ford, produs – masina de clasa mica, target – tineri max  35 ani, activi, locuiesc in orase mari, studii superioare, scop – inscrierea pe website pentru un drive test. Agentia cumpara de pe piata o baza de date conform target-ului de mai sus si incepe campania de direct mail si apoi asteapta. Nu vine nici un feed-back ! De ce oare ? Totul pare facut ca la carte. De ce nu functioneaza ? Explicatia este simpla: baza de date era a posesorilor de Mini JCW !!!

Baza de dateAlta baza de dateAhh … asta era ! Aproape ca doare !

Ce vreau sa spun este ca baza de date este foarte importanta, dar la fel de important este sa fie o baza de date calificata. Adica sa-i cuprinda pe aceia care isi doresc si / sau au nevoie de informatia pe care doresc sa o transmit. Acesta este motivul pentru care campanile de comunicare directa adresata de succes sunt precedate aproape tot timpul de campanii de comunicare directa neadresata prin intermediul carora se construieste baza de date catre care se va comunica adresat.

Conclizie:  sa cumperi pur si simplu o baza de date pentru o campanie de comunicare directa poate fi o cale mai sofisticata de a arunca banii pe fereastra. Decat asa mai bine o donatie la un teledon.

Anunțuri

2 responses to “Baza de date

  1. Ca baza de date este cel mai important instrument in campaniile adresate, cu un target clar, este evident.
    Ca bazele de date (sau cele mai multe dintre ele) de la noi nu prea sunt ce trebuie, este iarasi clar. Multi dintre cei care au facut campanii si au constatat ca au trimis scrisori unor indivizi mutati de la adresa, decedati, etc, stiu si ei asta acum.
    Baza de date trebuie sa fie calificata, cum bine zici. Ideal ar fi sa ti-o faci singur (cu o precampanie, mecanisme pentru asta sunt mai multe).

    • Da Mihai, asta este si ideaua din post-ul meu. Cred in acele campanii de comunicare adresata care se deruleaza pe baze de date calificate.
      Este adevarat ca la asta se adauga si calitatea precara a bazelor de date ce se tranzactioneaza pe la noi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s