Half.com – campanie minunata

Intr-o carte placuta si educativa  🙂  am citit despre o campanie care mi s-a parut minunata.

In plin avant al internetului si al comenzilor online de tot felul, in America a aparut o companie – Half – care isi propunea sa atace o nisa in acest model de business: carti si filme.

Trebuiau sa-si lanseze site-ul www.Half.com si evident ca aveau nevoie de o promovare de asa natura incat sa-si asigure repede un trafic mare din prima zi. Concurenta era deja acerba, aglomeratia in aceasta zona fiind mare, iar ei nu aveau un buget care sa mute muntii (comparativ cu competitia).

Deci … ce sa faca ?

Idee geniala: sa schimbe numele unui oras in numele companiei pentru un an !!! Wow !

In plus, reuseau sa puna practic compania pe harta !Da, in acest fel se si diferentiau de ceilalti. Rezultatul unui astfel de demers a fost intuit perfect de catre echipa Half: rumoare generala. Au inceput discutii in cadrul comunitatii orasului ales, campanie de lobby. Au utilizat canale de comunicare directadrop mail, field marketing, direct mail, e-mail  – venind in permanenta in fata comunitatii cu comunicare directa implicand pe toata lumea. Aceasta abordare a generat interactiune intre parti, iar feed-back-ul obtinut a condus in final catre decizia de a accepta propunerea companiei Half.  Presa centrala (scrisa si TV) a sarit in sus. Practic pe toate canalelede comunicare directa sau nu se dezbatea subiectul. WOM si-a facut datoria din plin, astfel incat in momentul lansarii serverele companiei erau aproape sufocate.

Business-ul crestea precum Fat-Frumos si in numai 6 luni a venit cireasa de pe tort: eBay a facut o oferta de nerefuzat pentru achizitionarea Half !!!

Asta este povestea in cateva cuvinte a unui proiect de succes, realizat de catre o echipa curajoasa care a stiut sa darame barierele conventionalului. Rumoarea in comunicare inseamna enorm daca este gestionata corect, iar marketingul direct poate insemna multa rumoare 🙂

Anunțuri

4 responses to “Half.com – campanie minunata

  1. Cunoastem cartea, geniala. 🙂
    Acum, daca ma refer strict la postul tau, nu pot sa nu ma gandesc: incearca sa schimbi in Romania numele unei localitati, fie ea si Vascauti. Nu cred ca s-ar putea never ever. Asta prin prisma faptului ca, desi ar putea fi o afacere buna si pentru locuitorii unei astfel de localitati, acestia ar cere spaga cat nu face. Plus alte beneficii, tot cat nu face. Ca asa e la noi.
    But, yet, ideea e geniala.

  2. Este adevarat. Si eu cred ca a schimba un nume de oras/comuna/sat la noi este mai mult decat problematic. Insa, calea aleasa de catre Half mi se pare cu adevarat geniala. Modelul poate fi urmat si la noi: multa inspiratie si ceva curaj, la care trebuie adaugata stiinta de a gestiona si implementa o comunicare de tipul asta.

  3. Stiu povestea! E chiar cool!
    Daca totusi am schimba numele tarii noastre am putea risca sa fim mai fericiti si mai de succes :))

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s