Oferta de nerefuzat

Zilele trecute am pasit agale printr-un mall si m-am surprins zambind cand ma uitam la reducerile care curgeau. Am plecat exact asa cum am venit si m-am proptit intr-o coada de masini unde in 25 de min am primit 14 flyere. Evident toate jurau pe rosu ca asa reduceri cum scria acolo nu aveam sa mai pup. Am scapat de ambuteiaj si plin de voiosie am oprit in prima benzinarie sa alimentez si desigur m-am ales si d-aici cu 3 flyere aducatoare de oferte magice. Prin posta electronica eram anuntat de 19 oferte fara seaman pe planeta, in cutia postala ma asteptau 8 pliante purtatoare de discount-uri, iar pe clanta usii de la apartament era un flyer care imi promitea gratuitati daca faceam si eu un minim efort sa comand ceva. M-am uitat sub pat si surpriza: acolo nu era nici o oferta :), dar a sunat telefonul sa ma anunte o duduie ca are o promotie la asigurari de viata. Dupa ce i-am marturisit ca nu ma intereseaza am primit un SMS de la o banca ce-mi propunea un credit cu dobanda minuscula, o super oferta. Punct.

oferta 1clientuloferta 2

Mai departe … scrie’n carte ! Deci, multe companii au decis ca marketingul direct este solutia magica. Au tabarat pe mine prin diferite canale de comunicare directadrop mail, field marketing, direct mail, e-mail marketing, mobile marketing, telemarketing – incercand sa-mi ofere reduceri si reduceri si reduceri care nu ma interesau.

Oare marketingul direct nu este solutia ?

Evident ca intrebarea este retorica. Doar ca aceasta solutie zice sa prezinti  o oferta de nerefuzat. Asta inseamna sa stii ce-mi doresc si ce am nevoie. Daca ai aceste informatii poti construi o oferta care sa-mi capteze atentia si sa primesti un fee-dback de la mine. Daca nu ai aceste informatii macar incearca sa le afli – imi trimiti un mesaj relevant, simplu, prietenos, accesibil, fair, cu ceva culoare, cu un design care sa te scoata in evidenta, in care eu sunt in centrul atentiei tale (nu produsul tau), cu un mecanism de feed-back rapid si comod si fara costuri pentru mine  – si apoi imi prezinti oferta ta de nerefuzat.

Doar in acest context face sens sa  folosesti  marketingul direct si totodata sa ramai cu un optimism justificat. Sa marsezi la comunicare directa, fie ea adresata sau neadresata, construind mesaje care crezi ca-i intereseaza pe potentialii tai clienti fara sa sti cu adevarat ce asteapta ei inseamna munca in zadar si bani aruncati pe fereastra.

4 responses to “Oferta de nerefuzat

  1. Super tare! Uite vezi, tu ai primit N flyere toate anuntandu-te ceva ce NU te interesa. N-ai avut cum si cui sa dai feedback, asadar au irosit hartia pe tine.
    Eu pe de alta parte eram clientul perfect pentru ca ma intereseaza TOATE reducerile si nu am primit nimic.
    Sa insemne oare ca toate companiile care au facut marketign direct nu si-au ales bine targetul? Ca au aruncat mii de flyere fara sa conteze in mainile cui ajung?
    Ca nu i-a interesat CUM percepe posibilul cumparator mesajul lor?
    Ca de fapt nu se poate numi marketing direct ce fac ei?
    Bine, mint, mesajul ramane (asta daca ai pastrat flyerele) dar nu doar mesajul conteaza…
    Conteaza sic e faci cu mesajul…
    Well..asta e 🙂

  2. Din ce am spus io si din ce zici tu mi se confirma ideaua ca majoritatea celor care fac marketing direct mizeaza foarte mult pe loterie. Asta e pacat pentru ca tocmai asta poate evita marketingul direct 😉

    Tu fii optimista, o sa primesti si tu flyere 🙂

  3. „daca ai aceste informatii poti construii o oferta”… scrie la tine in text. Vezi ca se zice corect „construi” si „trebui”… verifica-ti cu atentie textele ca e pacat de asa continut bun, sa nu poarte si un ambalaj la fel de bun.

  4. Multumesc 🙂

Lasă un răspuns

