Clientul in centrul atentiei

Am citit o poveste frumoasa despre o afacere care a crescut mai repede si mai sus decat orice pronostic aruncat voiniceste de catre experti. Secretul este atat de natural incat pare ireal. Atat de simplu ca nu-ti vine sa crezi.

Despre ce e vorba. O companie ce functiona in zona de servicii, avand clienti preponderent in zona B2C, trebuia sa faca ceva urgent pentru a creste veniturile. Presiune era mare deoarece mergeau pe sarma, in orice moment putand ajunge in situatia de a fi blocati de catre banca si/sau furnizori. Evident trebuiau promovate serviciile si compania astfel incat sa atraga noi clienti. Era insa o problema cu bugetul / resursele la care aveau acces. Concurenta exista si ea, evident nu doar de decor. Cred ca este scenariul cu care se confrunta multe companii, as zice ca e filmul in care joaca majoritatea si de fiecare data exact acest rol.

Asa zboara clientulDupa indelungi discutii au ales solutia marketingului direct, avand ca principal argument faptul ca totul este masurabil si astfel comunicarea poate fi optimizata chiar in timpul derularii ei obtinand rata de raspuns maxima. Deci, drop mail, field marketing, direct mail, e-mail marketing, telemarketing si mobile marketing, avand in spate un concept si o strategie de comunicare.

S-au apucat de treaba si rezultatele au inceput sa se vada relativ repede. Usor au iesit din zona periculoasa si au inceput sa devina din ce in ce mai optimisti. Pana aici nimic special. O companie care are servicii ok si comunica ok folosind instrumentele potrivite.

Clientul in centrul atentieiPatronul a avut insa o revelatie ! Oricat de bine si-au facut ei treaba, oricat de inspirat a fost consultantul lor, oricat de bune erau serviciile lor, oricat de neinspirata a fost concurenta, mai e cineva caruia ii este dator deoarece fara el nu se intampla nimic bun: clientul !!! A simtit brusc nevoia sa intoarca direct catre client un beneficiu. Le-a micsorat semnificativ pretul pentru urmatorii 25 de ani celor care figurau ca si clienti la acea data si celor care veneau recomandati de catre acestia.

Acum a venit rezultatul adevarat: numarul de clienti a crescut exponential, au fost nevoiti sa se dezvolte, sa treaca de la un program de 8h la unul de 24h, au venit cu servicii complementare si cu tehnologie noua. Totul in doar 6 luni !!! Lucreaza constant la o incarcare de 99% din capacitate !!!

Este o poveste de succes care a plecat de la actiuni de marketing direct, dar motorul a fost relatia de incredere construita intre companie si clienti. Relatie de incredere care se manifesta in ambele sensuri. Compania asta a dat inapoi pentru ca a castigat mai mult decat se astepta.

Nu uitati, fara client nu se intampla nimic bun. Sper sa ma credeti pe cuvant, nu merita sa incercati. 🙂

Anunțuri

2 responses to “Clientul in centrul atentiei

  1. Clientii, care sunt din ce in ce mai saraci…

  2. Daca te referi la companii, trebuie sa stea cu picioarele pe pamant si sa traiasca in lumea reala.
    Daca te referi la clientii companiilor, trebuie sa fie mai informati, sa aleaga cu discernamant si sa actioneze intr-un sens care sa-i faca sa le creasca standardul.
    Sa fi sarac e un status care poate fi schimbat. Adevarat, uneori e mai simplu alteori mai complicat.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s