Despre implicare

Se pare ca marketingul asa cum il stim noi se cam duce. Poate ca era si previzibil. Pe zi ce trece apar noi canale de comunicare, pana si cele traditionale isi propun sa ofere interactivitate. Si asta dintr-un motiv foarte simplu: clientii sunt din ce in ce mai informati, au pareri de care vor sa se tina cont, nu mai au timp pentru orice si oricum. Clientii au puterea ! Au puterea de a cheltui sau nu banii lor cu tine, au puterea de a se intrepta catre alt furnizor (ahh, si cat costa sa aduci unul nou in loc !).

Un singur lucru ii poate tine pe clientii tai alaturi de tine: implicarea.

Ei au clienti fideli pentru ca i-au implicat. Si de bine le-a iesit !

100% implicati100% implicati

 ac/dc

 Toti isi doresc sa masoare rezultatele actiunilor de marketing cat mai exact. De aici si trendul descendent pe care se afla mediile traditionale (TV, print, radio) si explozia noilor canale de comunicare pe care le pune pe tejghea tehnologia (e-mail, comunitati online, mobile, …). Intr-o prelegere, directorul de creatie al unei agentii (premiata des la Echo Awards) prezenta o reteta relativ simpla: tine cont de parerile clientului, incearca sa-ti surprinzi in permanenta clientul si alege o cale de comunicare care sa-l implice. Cand exista interactivitate deja este un pas urias realizat. Nu mai presupui ce-si doreste clientul. Pur si simplu ii oferi acestuia exact ce are nevoie. Asta te ajuta sa faci marketingul direct !

Aproape fara exceptie clientii ajung sa experimenteze un brand datorita unei oferte senzationale ($) si apoi datorita produsului / serviciului. Pe termen scurt este perfect. Pe termen lung ponderea acestor aspecte in decizia clientului de a ramane alaturi de brand scade simtitor. Efortul de a schimba nu este usor de facut. Acesta este unul dintre motivele pentru care clientii nu-si parasesc furnizorul imediat. Daca la asta se adauga existenta unei relatii in care clientul se simte safe schimbarea este si mai greu de realizat. Daca in aceasta relatie in care se simte safe este si implicat si stie ca tu ti cont de parerile lui si esti fair schimbarea este aproape imposibil de produs.

Multe compani declara ca isi iubesc clientii, dar se comporta cu ei de parca ar fi dusmanii de clasa. Nimeni nu e tampit ! Aceasta diferenta intre ce aud si ce li se intampla este sesizata instantaneu de catre clienti. Rezultatul este un discomfort teribil. De ce sa ramana cineva alaturi de tine daca nu are incredere in tine si se simte si rau alaturi de tine ? (intrebarea este retorica, desigur)

Daca reusesti sa-i implici pe clientii tai in relatia cu brandul atunci poti spera la clienti fideli. Ai creat premisele unei relatii pe termen lung.

implicare

Anunțuri

One response to “Despre implicare

  1. Pingback: Mostra « alex's – Direct Marketing Blog

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s