Mostra

Un instrument caracteristic marketingului direct este oferirea mostrei. Este genul acela de promovare try & buy care merge perfect pentru un produs / serviciu pozitionat corect si oferit intr-un mod fair (pret, service, garantie, etc.).

Piata de la noi a cunoscut o frenezie (si parca nu s-a potolit inca) in a pasa catre toata lumea, oricand si oricum mostre gatuite. Indiferent de canalul de comunicare ales – drop mail, field marketing, direct mail, e-mail, mobile, telemarketing – la noi se ofera mostre gratuite fara numar. Evident ca este o tampenie. Se pare ca este chiar una scumpa !

 

Mostre la gramada

Asa cum am spus in primele randuri, este important cui oferi mostra. Trebuie data exact acelui potential client care nu cunoaste produsul / brandul dar este deschis sa aiba o experienta cu acesta. Deci, mostra nu e pentru toata lumea precum cornuletul cu lapte.

Apoi, cel care primeste mostra trebuie sa faca un efort – chiar daca aproape nesemnificativ – pentru a o avea. Spre exemplu sa se duca si sa o ia din magazin. Astfel se obtine un anumit grad de implicare din partea potentialului client. Este mult mai probabil sa folosesca cineva o mostra pentru care a depus un efort decat cineva care s-a trezit cu ea din cer. Scopul este ca aceste mostre sa fie folosite !!!

Nu in ultimul rand, mostra este o promisiune. Deci, campania de promovare prin mostre trebuie urmata de o oferta frumoasa pentru cei care fac dovada ca au primit si folosit mostra. Asa se construieste o baza de date care apoi poate fi folosita pentru a obtine feed-back (cei care au primit mostrele se simt datori fata de brand si sunt mai cooperanti – sunt persoane implicate) sau pentru a testa alte produse.

Daca produsul este chiar foarte bun, mostrele pot fi distribuite si contra-cost. Acest pas nu este chiar simplu, pentru ca in acest caz nivelul de asteptare creat potentialului client este foarte ridicat. Cel care alege aceasta cale trebuie sa fie foarte sigur de calitatile produsului sau.

Modul in care se fac aceste campanii ce presupun oferirea de mostre catre potentialii clienti pe piata noastra este un exemplu elocvent despre cum poti face o campanie de marketing direct  mergand doar pana la jumatatea drumului. Nelamurire personala: cum raporteaza rezultatele campaniei cand se procedeaza la distribuirea de mostre in stil romanesc.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s