Concis si clar

Cred ca discutia este valabila pentru tot ce inseamna comunicare. Nu musai comunicare directa si marketing direct.

Exista marketeri care procedeaza in cel mai normal mod cu putinta : apeleaza la specialisti. Altii se documenteaza si eventual invata din propria experienta (in general cu costuri mari). Cei multi insa, pur si simplu nu se satura sa persiste in gresala – am vazut brosuri de prezentare, flyere si pliante din care nimeni nu reusea sa ramana cu nici un mesaj / idee dupa ce erau citite. Limbajul era cu siguranta una dintre probleme.

Mesajul unei comunicari directe indiferent de canalul de comunicare ales – drop mail, direct mail, e-mail marketing, mobile marketing, telemarketing, transpromo, field marketing – trebuie sa fie clar si simplu.

concisUn mesaj construit cu un limbaj concis si clar este retinut mai usor, poate fi reprodus mai departe catre alt potential client, nu genereaza confuzie, nu genereaza neantelegeri si daca raspunde unei nevoi reale poate genera feed-back rapid. Un limbaj concis si clar nu consuma inutil timpul celui care primeste comunicarea ! Credeti-ma ca fiecare considera ca timpul lui este cel mai pretios din lume. Daca mesajul foloseste un limbaj concis si clar decizia de cumparare se ia mai usor, pentru ca totul este limpede si beneficiile sunt evidente.

 Orice comunicare cu caracter comercial are drept scop sa vanda ceva – o cutie sau o idee !!! Deci, de ce sa folosim un limbaj complicat, greu accesibil, sofisticat, care poate fi interpretat in multe feluri ?

 « Cand Shakespeare a scris Hamlet, a avut la dispozitie 20,000 de cuvinte cu care sa lucreze » De multe ori este nevoie de cuvinte putine si deloc sofisticate pentru a creea comunicari memorabile.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s