Reputatie “gri”

Am auzit o parere care zicea asa, ca marketingul direct are o reputatie « gri ». Se referea in special la campaniile de comunicare directa adresata. Mai spunea vocea respectiva ca multi cetateni onorabili sunt « deranjati » de faptul ca sunt contactati pe diferite canale de comunicare directa adresata – direct mail, e-mail, telefon.

Io zic ca nu e asa. Reputatia nu e mai altfel decat in alta zona. Reputatia tine de cat de profesionist este cel care face campania. Cel care face campania va fi amendat prin rezultatele campaniei. E ceva logic. Deci, cei care deruleaza campanii « deranjand » potentialii clienti doar gresesc si persista in gresala pentru ca nu au gasit pe cineva sa-i invete sau sunt omeni rai. Aceste doua categorii exista peste tot, in orice domeniu / industrie.

reputatieMai este situatia celor care sunt « deranjati » pentru ca sunt contactati. Presupunand ca nu este scenariul prezentat mai sus, inseamna ca au uitat ca la un anume moment si-au dat acordul sa intre intr-o baza de date si sa primeasca mesaje cu caracter comercial. Aceasta este situatia cel mai des intalnita pentru simplul fapt ca toata lumea isi da acordul de a primi astfel de comunicari pentru a participa la o tombola trista.

Mai este o a treia situatie care conduce la aceasta reputatie « gri » : nerabdarea clientilor. Adica, o companie vrea sa deruleze o campanie de marketing direct printr-o comunicare directa adresata, dar nu are o baza de date calificata. Si ce este cel mai simplu de facut ? Sa inchirieze una. Wrong !!! Rezultatele vor slabe slabe. Poate ca baza de date inchiriata are toate drepturile de utilizare din lume, dar tintele – potentialii clienti – nu au nici o treaba cu brandul. Solutia corecta este ca acel client sa-si construiasca propria baza de date, tinte care au manifestat interes in a interactiona cu brandul. Adica o baza de date calificata !!! Pe acesta baza de date proprie se poate trece la comunicarea directa adresata si sunt premisele unei rate de raspuns foarte bune care va asigura si o rata de conversie in vanzari asa cum trebuie.

Singura problema : baza de date calificata nu se naste singura si cu siguranta nu peste noapte.

Anunțuri

4 responses to “Reputatie “gri”

  1. Si eu sunt deranjat ca sunt contactat uneori, chiar daca mi-am dat acordul la un moment dat. Si stii de ce? Pentru ca mi-am dat acordul pe o hartiuta la care imi trebuia o lupa ca sa vad ce scrie. Sau macar CA scrie ceva cu steluta. Which is a common mistake.

  2. Pai, atunci nu ai de ce sa fi deranjat. Te poti dezabona si mai multa atentie pe viitor 🙂 Sa investesti intr-o lupa pe care sa o ai tot timpul la tine e complicat.

  3. Nu puteau sa dea o lupa mica, mica? 🙂
    Serios acum, semnalul era ca ar trebui sa fii straight and fair de la bun inceput. Multi pot fi deranjati de faptul ca nu au stiut (sau observat), si atunci nu e bine.

  4. Evident ca daca ar fi fost onesti asa ar fi procedat. Cred insa ca pana la urma „vina” e impartita. Poate ca este si o chestie de educatie: cetatenii sa se uite atent inainte de a zice DA (sa fie deranjati ca nu au stiut e aiurea tare) si companiile sa tina cont si de factorul calitate nu doar cantitate. O baza de date care cantitativ e super, dar calitativ e zero nu ajuta pe nimeni.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s