Seara linistita

Daca asa ceva iti doresti da fuga la MediaGalaxy dupa ora 20:00. Prin magazin bate vantu’. Muzica se aude in surdina. Vanzatorii sau consultantii sau cum s-or numi ei sunt multi mai multi decat clientii. Mult mai multi. Asa ca daca ai o intrebare de pus are cine sa-ti raspunda imediat. Esti tratat cu respect: poate chiar vrei sa cumperi ! Esti privit cu emotie: pentru ca esti o pasare rara ! E si putina invidie, dar exact  atat cat sa nu deranjeze. Doar invidia este un sentiment omenesc si e aiurea sa fie tinut sub cheie. Daca cumva te opresti in fata unui produs angajatii isi tin rasuflarea. Asteapta cu curiozitate si evlavie sa te vada luand decizia de cumparare. Cei care sunt mai noi intre ei nu au vazut pana acum pe cineva facand asa ceva !!! Daca ridici privirea cu produsul in mana si arunci o privire intrebatoare imediat langa tine apare un zambet: cu ce va pot ajuta ? Daca vrei sa faci o bucurie acestor oameni si in plus ai si nevoie de produs si te indrepti catre casa cu el … Esti insotit de priviri satisfacute. Au facut o vanzare. La casa evident nu e nici o coada de asteptare. Amabilitate 100%. Suetele se intrerup. Si persoana de la casa se bucura. Face parte din echipa. Trebuie sa aiba grija sa nu te sucesti in ultima secunda. Are si ea responsabilitatea ei. Poate cu un zambet reuseste sa te convinga sa cumperi si o guma de mestecat. Eh, in cazul asta e victorie totala ! La sfarsit, dupa ce tu vei pleca, ea persoana de la casa, va fi aplaudata de intreg colectivul. Asta pentru ca nu s-a multumit cu putin.

evolutia

Cum de nu reusesc sa-si aduca in magazin clienti ? Nu zic ca au servicii asa cum scrie la manual, dar totusi au o gramada de branduri, de produse. Lumea inca mai cumpara.

Cred ca e simplu. Nu stiu sa vanda. Nu au vandut niciodata. Produsele se vindeau doar pentru ca era o frenezie totala. Fiecare avea acces la credit. Fiecare vroia sa cheltuie. Si fiecare cumpara. Fara sa gandeasca. Fara noima. Acum nu mai e asa … Acum alegerile sunt ceva mai rationale. Nu mai are toata lumea bani din credite. Acum chiar trebuie sa gasesti clienti, sa-i convingi sa-ti treaca pragul, sa ai argumente, sa fi performant, sa fi diferit, sa aduci valoare adaugata cutiilor.

E ceva mai greu, dar nu imposibil ! Show me the money !

money

 

Anunțuri

7 responses to “Seara linistita

  1. Tragico-amuzant postul tau. Interesant. E un lucru laudabil, zic eu, daca cei de la Media Galaxy au reusit sa isi „educe” astfel angajatii. Sa pretuiasca un client care cumpara. Si nu prea cred ca se intampla asta.
    Pur si simplu, ai nimerit tu intr-o seara speciala. Poate era ziua de nastere a unuia dintre ei. 😉

  2. Aaa, da. In ceea ce priveste faptul ca nu sunt clienti…of course. Pai a mai vazut cineva sa comunice ceva Media Galaxy? A mai auzit cineva ceva de ei. Nope.

  3. Eh, fata de un muzeu aici ai avantajul biletului gratis 🙂
    Apoi, daca trebuie sa aiba grija de 2 clienti in 8h, cred ca nu le este greu sa o faca asa cum trebuie. Sunt io optimist.

  4. Haaaahaha! cat de tare 🙂
    imi aduc aminte de Domo Pantelimon acum 6 luni…
    aproximativ la fel. Azi ma bombardeaza cu newslettere.
    In schimb…in magazine de accesorii si cosmetice(sefora, meli melo) in care acum un an pufaiau vanzatoarele uitandu-se la tine de sus..azi te intampina cu bratele deschise iti multumesc ca le-ai calcat pragul si-ti spun ca daca cumperi UN produs al DOILEA este la 5 lei…
    s-au trezit si ei intr-un final…

  5. @Sabbra
    Si la Sefora atmosfera e de parca tocmai au inmormantat pe cineva. De emotie ca ai putea sa cumperi se si balbaie vanzatoarele. Adica asta era situatia in Mall Plaza acu’ o luna (poate ca s-au tratat, ca au avut ceva timp).

  6. n-am inteles nici din articol, nici din comentarii care este opinia voastra despre ceea ce fac in acest moment cei de care ati povestit. Mi s-a parut la un moment dat o abordare nitelus peiorativa. Eu cred ca ar trebui sa fim bucurosi. Genul acesta de atitudine a vanzatorilor poate deveni molipsitoare si numai pentru simplu motiv ca este singura care te poate sustine pe linia de plutire. Deci, VIVAT!

  7. @Gini: Atitudinea vanzatorilor este ok si asa trebuie sa fie tot timpul. Ba, in plus, ar fi si mai bine daca ar fi si pregatiti (adica sa cunoasca produsele si sa poata da suport cu adevarat). Molipsitoare nu cred ca va fi atitudinea lor, noi nu ne molipsim lucrurile bune. 🙂
    Ideea generala a articolului este simpla: o companie care a vandut in nestire, fara a avea decat meritul ca exista, acum are mari probleme. Nu stie si nu poate sa vanda. Nu si-a fidelizat clientii, nici nu incearca acum in al 12-lea ces sa o faca. Daca va continua asa va trage oblonul. Eu nu le plang de mila, pur si simplu este dovada explicita ca la noi companiile nu trateaza clientii asa cur ar fi normal.
    Cum ziceam si in alt post, nevoia exista. Trebuie doar sa comunici corect si catre cine trebuie si cand trebuie si vei avea clienti.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s