Clientul asculta

Fiecare companie este disperata dupa clienti. Sa-i fidelizeze pe cei pe care deja ii are (acum parca mai mult decat oricand) si sa atraga altii noi. Si pentru asta ce face ? Construieste brandul, ii asigura o notorietate in targetul tinta si apoi incepe sa povesteasca . Si brandul povesteste de dimineata pana seara. Pe toate canalele de comunicare disponibile sau recomandate de catre experti. Comunicare generala si / sau directa. Comunicare directa adresata / neadresata. Si povesteste brandul cum ca el este ceea ce are nevoie clientul. Cum ca el, brandul, este solutia evidenta catre fericirea si bunastarea clientului.

asculta

Exista branduri puternice, mari – din ce in ce mai putine – care reusesc de minune. Majoritatea insa reprezinta o poveste trista pentru ca esueaza constant. Doar faptul ca Disney si Coca-Cola reusesc sa aiba zi de zi mai multi fani ii motiveaza sa incerce iara si iara.

Exista si branduri mici, nestiute, care prospera din plin si cresc precum Fat-Frumos din poveste. Pare ciudat, dar nu e chiar asa…

Cazurile de succes sunt reprezentate de catre cei care isi asculta clientii. Care nu uita ca exista doar pentru clienti. Care interactioneaza cu clientii. Care se adapteaza ca discurs si oferta cererii reale a clientilor. Care raspund corect nivelului de asteptare al clientilor. Care au imaginea de ansamblu a locului pe care il reprezinta brandul in mintea si viata clientului. Acestia nu scot niciodata brandul din contextul vietii reale.

unde e clientul ?Clientul este avid de informatie. Vrea sa stie cat mai mult si incearca sa ia decizii de cumparare rationale. Ii este „frica” de marketing. Vrea sa aiba el controlul (si in majoritatea cazurilor chiar il are). Are la dispozitie o multime de canale de comunicare prin care se poate informa rapid si complet.

De azi incolo tot timpul va fi asa. Daca clientul nu te asculta incearca sa schimbi povestea, nu el este de vina. Solutia este sa realizezi interactiunea brand – client si sa ti cont de ea.

p.s.1.  orice parinte isi intreaba copilul inainte sa deschida cartea ” ce poveste ai vrea sa-ti citesc ?” la sfarsitul povestirii orice parinte intreaba „ ti-a placut ?”                                                                                                                                          p.s.2. povestea = ce, cand si cum zice brandul catre client

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s