Marketing (In)Direct

La conferinta „Marketing in Direct” unul dintre speakeri a fost John Griffiths. El a vorbit la modul general despre ce este si ce poate face marketingul direct, dar fiind foarte aplicat pe business. Deci nu a facut teorie.

marketing (in)directDintre ideile pe care a pus accentul, una dintre ele mi-a atras atentia: marketing (in)direct, asa cum s-a exprimat el. Acum, despre ce este vorba in propozitie.

In marea majoritate a cazurilor, in comunicarea directa – fie ea adresata sau neadresata – cei care nu raspund sau nu ofera feedback sunt peste 90%. Si tot in marea majoritate a cazurilor, companiile „uita” de acestia, catalogandu-i ca fiind neinteresanti. Ideea este ca ar trebui sa se procedeze altfel. Toti stim ca marketindul direct prin natura sa are mare impact asupra destinatarului final al comunicarii. Faptul ca acesta nu ofera feedback poate avea multe cauze, deci sa fie scos din calcul e gresit. Comunicarea fiind cu impact cu certitudine intareste valoarea brandului. Deci are un efect !!!

Exemplu: campanie de marketing direct in proximitatea alegerilor electorale. Un candidat comunica direct catre un posibil client 🙂  nu primeste feedback si zice ok, nu e fan-ul meu. Dar daca tocmai acel mesaj il face pe respectivul sa cumpere (voteze) de la competitorul direct al celui care a comunicat ? Ha ? Daca primul ar masura efectul comunicarii si catre cei care n-au raspuns si ar crea si un istoric, ar sti exact cat sa intinda coarda in comunicarea sa si la ce sa se astepte.

Intrebarea este de ce nu se masoara si acest efect !? De masuram doar rata de raspuns si eventual rata de conversie in vanzari ? In functie de motivele care i-au facut sa nu raspunda, sa ramana pasivi la comunicare, se poate face o segmentare. Totusi discutam despre clienti existenti sau potentiali care au deja o experienta cu brandul. Poate stimulul nu a fost suficient de puternic, poate mecanismul de feedback nu era cel potrivit, poate …

Daca nu incercam sa aflam cu siguranta nu vom sti niciodata. N-ar fi pacat ? Pentru ca totusi, marketingul direct este un instrument de vanzare in primul rand.

Anunțuri

2 responses to “Marketing (In)Direct

  1. Foarte bun articolul.
    Exista si posibilitatea ca un potential client sa nu fi raspuns ‘imediat’, nu pentru ca nu este interesat, ci pentru ca este foarte ocupat.
    Mi s-a intamplat de foarte multe ori sa vreau sa fac ceva, pastram vie aceasta dorinta, insa tot timpul apareau alte lucruri mai importante. De multe ori am sfarsit prin a nu mai raspunde pozitiv, iar in timp dorinta s-a diluat.
    Dar daca firma respectiva ar fi facut inca o incercare, daca nu m-ar fi considerat ‘neinteresat’, as fi reactionat si as fi ‘cumparat’. Practic ei m-au pierdut.
    Putem spune si ca mesajul nu a fost destul de puternic, astfel incat sa ma faca sa reactionez imediat. Dar cred ca este vorba de altceva, pentru ca mesajul a persistat o perioada. Nu a existat follow-up!

  2. Motive pentru care ai ramas in espectativa sunt multe, tin si de compania care a comunicat si de tine.
    Ideea care mi s-a parut faina este aceea ca o comunicare cu foarte mare impact cum este comunicarea directa este analizata doar dintr-un anumit unghi. Se pare ca potentialul este mult mai mare. Trebuie dezvoltata metodologia dupa care se face aceasta analiza (care pe pietele dezvoltate se pare ca se intampla).
    Si e iarasi e adevarat ca a face follow-up poate rezolva o parte din problema, nu mai zic ca-i poate urni spre decizia de cumparare pe cei mai nehotarati 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s