Despre business-ul unui prieten

Cu cateva zile in urma m-am intalnit cu un prieten si discutam despre ce i-ar putea face marketingul direct. Ma refer la afacerea lui. O afacere frumoasa, care a crescut precum cozonacul din poveste, dar nu prin magie ci prin pricepere + foarte multa munca + profesionisti de care s-a inconjurat. Prietenul meu zicea ca peste 90% din CA este data de clienti corporate si nu e prea convins ca ar trebui sa se concentreze asupra celor aprox 10% din zona B2C.

Prieteni

Din punctul meu de vedere marketingul direct slujeste cu aceleasi rezultate minunate ambele zone B2B si B2C.

Dar altceva m-a nedumerit si anume abordarea. Pai, doar contextul economic a facut ca sa se ajunga la proportiile descrise mai sus. Si vedem ca de la o luna la alta lucrurile se schimba, adica iute ca vantul si ca gandul. Daca se suceste un client corporate, poate pierde 10% din business cat ai zice peste (adica 0,17 secunde). In plus un astfel de client e foarte greu de inlocuit – timp si $ –  in aceste vremuri triste si urate. In schimb, din acest punct de vedere clientii din B2C sunt mult mai usor si comod de gestionat.

Prietenul meu si toti cei care lucreaza in aceasta companie isi bat capul sa ofere cele mai bune servicii clientilor lor. Au toata disponibilitatea sa le ofere informatii si in plus chiar sunt profesionisti in ceea ce fac. Compania investeste permanent (cursuri de pregatire, echipamente, softuri, servicii complementare, etc) avand ca obiectiv principal furnizarea unor servicii la un standard cat mai ridicat. Culmea, nici un client nu stie nimic din toate acestea !!!

Eu daca as fi in locul lui as incerca sa-mi aduc clienti noi din toate zonele si sa-i fidelizez pe cei pe care deja ii am. Asta inseamna sa comunic. Mare parte din aceasta comunicare ar trebui sa fie directa. Deci sa fac marketing direct.

Oricum, am stabilit ca ne mai vedem la o cafea cat de curand.

Voi ce ziceti ?

Lasă un răspuns

