Sa-i chinuim sau sa-i omoram ?

Cred ca asta e intrebarea pe care si-o pun zilnic anumite companii. Si pentru ca nu au gasit un raspuns in globul de cristal, din teama, merg pe prima varianta.

Companiile fac studii de piata care le spun ce produse si servicii trebuie sa aiba in portofoliu ca sa mearga direct la tinta. Isi bat capul sa le creeze si apoi sa le dezvolte. In cele mai multe cazuri reusesc. Apoi comunica cu frenezie catre clientii existenti si potentiali cele mai mici detalii. Au echipe de vanzari si / sau distributie care daca isi pun mintea cu tine iti fac creieru’praf si nu ai nici o sansa. Vanzaretii sunt pregatiti cu toate tehnicile de vanzare / persuasiune posibile. Au echipe de service care au grija sa repare – pe banii tai desigur – orice merge rau. Si in general apare ceva ce merge rau, deci si ocazia de a plati suplimentar. Au departament de contabilitate – parca’s andriozi, atat de multa empatie dezvolta cu clientul  – care te ciufuleste pana dai si ultimul banut. Angajeaza agentii de PR si publicitate care te fac sa crezi ca esti cel mai norocos de pe planeta pentru ca apelezi la un asemenea furnizor. Iti baga sub nas un contract pe care daca doar vrei sa-l citesti este cea mai tare gluma, dar din pacate trebuie sa-l si semnezi. Asa ca e firesc sa nu te bufneasca rasu’, ci eventual sa-ti apara o lacrima in coltul ochiului. Totusi tu esti caracter puternic si nu lasi sa se vada. „Clientul este persoana cea mai importanta intr-un busines!” – asta e vrajeala de cursuri sau filme (drama). Daca se intampla sa-ti fie ceva neclar si ceri lamuriri devi enervant si intinzi coarda. Coarda se rupe fara sa actionezi intr-un fel, e suficient doar sa o privesti. Rezultatul: esti trimis la plimbare, iar daca ai vrea sa mai zici ceva trebuie sa ai calitati deosebite: vorbesti singur la telefon sau in fata unui ghiseu obosit.

Eh, poza de mai sus o inteleg – sunt optimist – si are sens pana la un punct.

Ce nu pricep este urmatorul aspect: cum naiba isi inchipuie o companie care promoveaza un serviciu (de care ai nevoie) ca va avea succes pe termen mediu sau lung daca isi chinuie clientii !? Vrei serviciul si vrei sa semnezi o hartie / angajament / contract. Apoi sa platesti si sa primesti pentru ce ai platit. Nu e simplu ? In alte tari – de pe aceeasi planeta – se poate. E adevarat ca pe aia ii intereseaza sa faca bani nu sa-si justifice existenta. La noi nu. Exemplu: vrei sa muti un contract de leasing financiar de pe o persoana juridica pe alta. Daca m-as referi la propria experienta as spune ca esti ghinionist!!! 🙂 Mananca bine si mergi la sala ca va trebuii sa fi in stare sa cari un metru cub de acte.

Si-mi vine in minte un vers din clasici: Par  facuti pe cale artificiala / Ca sunt multi ai dracu’ / Si nu sufera de nici o boala …

Anunțuri

One response to “Sa-i chinuim sau sa-i omoram ?

  1. Interesant postul tau. Zilele urmatoare o sa parcurg mai multe posturi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s