Cocktail Party de Brand

Un recunoscut mare director de marketing de la o imensa multinationala a decretat „nici o reclama nu spune intreaga poveste”. De ce asa ? Pai, pentru ca in mod evident nici o reclama, anunt, promotie nu poate fi un rezumat al strategiei companiei si nu poate deveni reprezentativ pentru mesajul brandului.

Cred ca e perfect adevarat. Si a aparut o idee noua: o tehnica de marketing numita „jurnalism de brand”. Adica nu e nevoie de o executie mareata a unei idei, ci o idee mareata care sa poata fi folosita multidimensional, multilateral, cu multe fatete. Genial, o cronica de brand, o poveste despre ce se intampla cu brandul in lume. Minunata reinventarea propusa.

Dar, apar cateva probleme:

Prima: daca schimbi marketingul trebuie in mod natural sa schimbi structurile de baza ale business-ului. Daca toate resursele umane, sistemele, proprietatile, fabricile, etc. raman organizate in jurul marketingului de pana acum nu prea merge.

A doua: marketerul nu poate conduce conversatia. Totul devine mai degraba un cocktail party de brand. Marketerul aranjeaza masa si invita oaspetii, apoi conversatia are loc indiferent de prezenta sa.

Nu prea e simplu … 😉 Poate sa doara, dar cu siguranta se poate.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s