Ce decizie sa iau ?

Discutam cu cineva care tocmai ce a incheiat o campanie de promovare frumoasa si cu rezultate marete. O campanie asezonata cu tot ce recomanda un manual complet: TV, radio, print, internet, field marketing (intr-o forma complexa), etc. Buget pe masura si rezultate de pus in rama. Au vrut notorietate si au obtinut. Au vrut vanzari in tavan si le au. Au vrut sa fie inovativi si au reusit. Au vrut sa creeze un buzz si s-a intamplat. Asta a fost povestea in primul tur.

Intrebarea care ii macina pentru a doua tura: la ce tip de actiuni pot renunta astfel incat sa se incadreze intr-un buget mai mic, dar sa ramana totusi la acelasi nivel al vanzarilor ? Parca am fi in Scotia 🙂

Mie mi s-a parut foarte simplu de gasit raspunsul: sa renunte la actiunile care au generat cea mai mica rata de raspuns (… si implicit rata de conversie in vanzari)! Mda, raspuns firesc. Dar nu se prea poate aplica pentru simplul motiv ca nimeni nu si-a pus problema la inceputul campaniei cum sa masoare rezultatele 😉 Evident ca impactul si rezultatele actiunilor de marketing direct puteau fi masurate cel mai lejer. Apoi, jucandu-ne putin cu cifrele de audienta si afinitate – am fi stiut ce a generat si partea de ATL- si cred ca se putea lua o decizie bazata pe ceva mai mult decat feeling si reflexe. Asa ca acum compania in cauza trebuie sa caute un zar norocos si sa si sa mizeze pe faptul ca cineva numit hazard o iubeste.

E o poveste reala si din pacate tare des intalnita pe la noi. Ca nu stiu cetatenii cum trebuie procedat e de inteles, ca doar nimeni nu le stie pe toate. Partea trista este ca nu-si pun macar problema si nu incearca sa caute solutii … sau poate decizia luata cu zarul le place (pentru ca ofera o scuza fireasca si naturala daca nu iese bine: asa a fost sa fie, piata romaneasca e atipica!)

Anunțuri

4 responses to “Ce decizie sa iau ?

  1. Alex, in Romania de cele mai multe ori marketing (direct sau nu, offline sau online) se face dupa ureche. Am vazut directori de marketing cu mari, mari pretentii, care au refuzat propuneri foarte tari. Pe motiv ca sunt nu stiu cum. Sau spunand ca sunt foarte proaste. Ripostand cu idei din cele mai comune. Asa ca nu ma mira ca nu se masoara rezultatele. Sau daca se masoara, se face asta gresit. Atat de gresit. Umbla vorba in piata ca acum toata lumea e consultant in ceva. Well, o fi asa. Ce vreau sa spun e ca trebuie sa ai un nas suficient de fin incat macar sa mirosi o chestie interesanta. Dar cei mai multi nu au asta.

    • Cam asa stau lucrurile. Pe mine ma amuza ca si atunci cand povestea e ok, tot se gaseste cineva care sa o schimbe dar sa nu stie foarte clar in ce directie.
      Cat despre rezultate masurate … io zic ca ar trebuii sa fie un reflex normal. Adica sa-ti pui problema sa afli daca ceea ce ai facut e bine si apoi cum poate fi imbunatatit.

      Mamaaa … parca’s profesor 🙂

  2. Uite asta ma nelamureste: daca ti-e bine, ai rezultate, de ce in loc sa incerci sa mentii ceea ce faci vrei sa mergi in jos? Iti asumi riscul de-a cadea de pe podium?
    Pentru ca apoi, trebuie sa cheltui mult mai mult pentru a ajunge la ACELASI nivel…

    • Pentru ca asa suntem noi, creativi 🙂 si cu mult timp liber 🙂
      Lasand gluma la o parte, e firesc poate sa-ti doresti sa fi mai eficient, nu e de condamnat. Ideaua mea este ca insa inainte de a schimba ceva – indiferent daca a fost bine sau rau – trebuie sa intelegi ce ti s-a intamplat. Altfel apelam la Tanti Omida sau la Zar.
      Dar io am asa un sentiment ca toata discutia asta e retorica 😉

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s