Cine are legatura cu strutul?

David Neeleman, CEO la JetBlue, vorbea la un anumit moment despre modul in care conduce compania. Tinand cont de standarde se pare ca o face tare bine – este cotata ca fiind cea mai buna companie aeriana din SUA. Intrebat de ce nu creste cu 10 dolari pretul biletelor pentru cele 20,000 vandute pe cursa intre NY si Florida zilnic – ceea ce ar fi insemnat o crestere a profitului de peste 11 mil dolari anual – a venit cu un raspuns impecabil: „asta se poate face oricand, mai tarziu. Momentan trebuie sa invatam sa fim eficienti si sa oferim servicii perfecte cu costuri minime. Sa fim creativi si concentrati pe dorintele si asteptarile clientilor.”

Adica face ceea ce nu prea face restul pietei! Adica, a refuzat o solutie acceptabila preferand sa caute o solutie potrivita! Adica, a refuzat o solutie ieftina, preferand sa investeasca in a gasi solutia optima!

Este exact opusul a ceea ce-mi spunea cu ochi inlacrimati o prietena ce functioneaza in client service (lucreaza cu conturi mari mari) pentru o agentie multinationala. Prietena mea zicea ca tuturor le e frica sa gandeasca altfel, daramite sa si faca altfel. De ce ? Pai, e cel mai simplu sa zici ca faci ce face toata lumea si daca nu merge la tine nu va merge nici la ei, deci nu conteaza daca faci gresit. E simplu sa te justifici spunand ca nu e bugatat un anumit proiect, deci nu are sens sa discutam despre oportunitatea si implementarea lui. Sa vorbesti despre rezultate e si mai simplu pentru ca cifrele pietii ne spun ca …, analisti arata ca …, specialistii confirma ca …, competitia directa are aceleasi …, si piata romaneasca este evident atipica si tot asa. Despre rezultate ale actiunilor de marketing direct indiferent de canalul de comunicare ales – drop mail, field marketing, e-mailing, direct mail, mobile marketing, transpromo – devine stresant si greu de asumat pentru ca acestea sunt aproape tot timpul masurabile. Prin comparatie, asta poate deveni o problema 🙂

Imi vine sa cred ca Homo Sapiens se trage din strut, nu din altceva!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s