Miracolul WOM

WOM, adica wortd-of-mouth la ei, adica din-gura-in-gura la noi, adica un instrument de marketing direct. Acest WOM a schimbat multe campanii sau situatii care au luat un curs la care nu se astepta nimeni aparand cresteri in progresie geometrica pe care toata lumea le admira. Un exemplu este renumita marca americana de pantofi Hush Puppies – produsi de catre Wolverine – ce au ca mascota acel basset cu o privire care parca iti spune ca tocmai a luat un pumn de calmante. Compania producatoare chiar isi punea problema sa opreasca productia in conditiile in care vanzarile ajunsesera la meschina cifra de 30,000 de perechi la sfarsitul anului 1994.  Si vanzarile astea erau practic izolate la cativa distribuitori mici imprastiati aiurea pe harta Americii. In toamna lui 1995 lucrurile au inceput sa se precipite. Cativa designeri de succes au cerut sa poata utiliza pantofi in diferite prezentari de moda !!! In plus au mai aparut cativa distribuitori dedicati in N.Y. si L.A. !!! Imediat a venit si un premiu pentru marca: cel mai bun accesoriu la gala de premiere de la Consiliul Designerilor de Moda. Vanzari: 430,000 perechi !!! Apoi cererea a insemnat prezenta marcii in toate mall-urile si vanzari ce cresteau exponential. Wolverine a recunoscut ca nu are absolut nici un merit in relansarea marcii.

Deci ce naiba s-a intamplat !?

O mica gasca de pusti din East Village si Soho a inceput sa poarte acesti pantofi – primavara lui 1994 – pentru ca nu-i purta nimeni, erau excelent facuti si foarte comozi. Nu si-au propus nici o clipa sa promoveze marca. Dar intamplator erau exact acel tip de persoane cu un networking propriu puternic si pe care il puteau influenta foarte usor si rapid. Imediat toate cluburile la moda s-au umplut de Hush Puppies si apoi nu a mai fost decat o chestiune de timp pana cand sa toata lumea sa fie virusata. In plus, aceasta mica gasca de tineri a facut ca marca sa treaca de Punctul Critic existent in orice comunicare de tip WOM.

Acum, acele companii care doresc sa dezvolte campanii de comunicare de tip WOM stiu sa identifice Punctul Critic ? Cred ca nu, dar trebuie sa-si bata capul cu asta. Altfel vor astepta miracole precum cel de mai sus. E ok sa crezi in miracole, dar nu e prea sanatos sa te bazezi intr-un business pe asa ceva 🙂

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s