L.W. vs McCann

Prin anii ’70 un renumit specialist  in DMK – Lester Wunderman – lucra pentru Columbia Record Club (cea mai mare companie care primeste comenzi prin posta, si atunci si acum) deja de aprox 20 de ani. In peisaj aparuse o companie prestigioasa – McCann – care a dorit sa manance macar o parte din prajitura numita Columbia Record Club. Propunerea lor era sa difuzeze spoturi publicitare TV care sa fie suport pentru actiunile de marketing direct deja utilizate, acele anunturi pentru comanda prin posta. Previzibil, L.W. s-a simtit lezat si a propus o solutie destul de radicala care a fost acceptata de toata lumea implicata: un test in urma caruia cel care obtine rezultate mai bune sa ia contul. Testul suna asa: anunturile pentru comanda prin posta vor fi publicate in doua reviste, pe 26 de piete distincte, urmand ca L.W. sa difuzeze spoturi TV pe 13 dintre aceste piete si McCann pe celelalte 13. Clientul a fost de acord si dupa numai o luna au venit rezultatele: pietele acoperite de L.W. au inregistrat o crestere de 80%, iar cele acoperite de catre McCann o crestere de 19,5% !!! L.W. a ramas cu clientul 🙂

vs

Cheia succesului ?

L.W. a propus inserarea unui cutiute aurii in cuponul de comanda si in spoturile TV a promis ca cei care gasesc „Cufarul de aur” pot comanda in plus fata de comanda care doresc sa o puna la posta un disc pe care il vor primi gratis. A transformat totul intr-un joc. A utilizat de 4 ori mai putin timp media si la ore tarzii, nicidecum in zona de maxima audienta ca McCann. L.W. nu a putut sa ofere acele spoturi creative nici macar aproape de cele propuse de catre McCann (care erau realmente frumoase). L.W. a facut insa ceva remarcabil ce faimoasa agentie nu a reusit: a oferit aderenta mesajului transmis, in special prin implicarea telespectatorilor / cititorilor. Stiu ca pare ciudat, dar acea cutiuta aurie desenata pe cupoanele de comanda a facut diferenta.

Comunicarea voastra are un Cufar de aur ?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s