Revolutia

… Americana si marketingul direct sunt strans legate 🙂  Daca nu ma credeti, parcurgeti povestea de fata.

Intr-o zi, mai concret 18 apr 1775, un pusti de la grajd a auzit o discutie intre doi ofiteri superiori care facea referire la criza teribila ce urma sa inceapa a doua zi. Baiatul a fugit sa duca vestea argintarului Paul Revere, care era un tip cu foarte multe conexiuni si antibritanic. P.R. a ascultat cu atentie, pentru ca se confirma totul cu alte informatii pe care le primise in aceeasi zi – numar mare de ofiteri, vase multe, pregatiri in graba, in general o tensiune mocnita care parca astepta sa erupa. Bostonul era in mare fierbere. Cu fiecare clipa P.R. si prietenul sau J.W. erau din ce in ce mai convinsi ca urma sa inceapa manevra de care se vorbea de mult timp – marsul catre Lexington pentru a aresta liderii coloniali si apoi catre Concord pentru a dezafecta depozitele de arme si munitii ale rebelilor. P.R. si prietenul sau au hotarat ca a venit momentul sa dea alarma si sa anunte comunitatile pentru a fi pregatite de infruntare. Deci, asa a inceput „fuga de la miezul noptii”! Adica P.R. a calarit toata noaptea catre Lexington si apoi mai departe catre Concord prin nord-est si un al doilea mesager – William Dawes a ales calea prin nord-vest. Incercau o comunicare de tip WOM.

Rezultatul: armata britanica s-a confruntat cu o replica darza si organizata pe traseul urmat de catre P.R. si a inaintat ca prin branza pe traseul urmat de catre W.D.

Mesajul era acelasi, dar transmiterea lui de catre W.D. a fost un esec.

Motivul este ca cei doi mesageri nu erau la fel 🙂  P.R. avea niste calitati care nu se regaseau in profilul lui W.D. si de aici rezultatele diferite. P.R. era carismatic, avea relatii, avea notorietate, stia sa-si adapteze mesajul astfel incat sa fie inteles de fiecare, era convingator, era entuziast, stia exact la ce usi sa bata, stia cine poate duce mesajul mai departe si repede, cunostea comunitatile carora li se adresa, facuse in trecut dovada ca stie ce spune si ca este de incredere, inspira autoritate, era expert in lucrurile despre care vorbea. W.D. nu avea aproape nimic din toate acestea. De asta nu a reusit sa puna pe jar pe nimeni.

P.R. avea caliati rare care il faceau in acelasi timp sa fie Conector, Expert si Vanzator (adica acele persoane / caracteristici necesare intr-o astfel de comunicare). In plus stia sa dea aderenta mesajului catre fiecare care il asculta. A facut o campanie de dmk printr-o comunicare de tip WOM parca dupa manual.

Ma inclin!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s