Lumea vrea genti

Doua companii au derulat campanii aproximativ identice, avand ca intermediar benzinarii si aproape simultan (promotia G inca nu s-a terminat). Ma refer la Kappa (K) si GoodYear (G). Au propus un sistem de acumulare de puncte in functie de valoarea / cantitatea de combustibil cu care alimentau cei care participau la promotie. Apoi, in functie de numarul de puncte aveai posibilitatea de achizitiona diferite modele de genti cu un discount urias. Ok, banii ce trebuiau platiti nu erau chiar putini, adica discountul nu era chiar asa urias la modul real, dar asta conteaza mai putin.

Diferenta intre cele doua campanii este aparent minora. In cazul campaniei G acumulai puncte si plateai diferenta si plecai cu modelul de geanta acasa. K a cerut in plus si completarea unui talon cu date personale. K a comunicat permanent discountul, desi era mai mic decat cel propus de G.

Cred ca fiecare campanie a fost un succes dpdv vanzari – nu am cifre – fie si pentru simplul fapt ca la noi cuvantul discount este magic. Daca procentele anuntate sunt peste 50 practic romanii raman fara putere si cumpara orice. Chiar am intrebat in cateva benzinarii daca se vand produsele astea si fara exceptie mi-au spus ca se dau instant si lumea tot intreba cand mai aduc. Previzibil.

Interesant mi se pare ce se va intampla mai departe. G a scapat de un stoc de genti (care nu stiu cat de mult ii incurcau) si atat. K a obtinut acelasi lucru, dar are si o baza de date calificata cu care poate face o multime de lucruri. In primul rand e vorba de clienti carora li se poate adresa avand premisele de a capta atentia lor pentru ca acestia deja au avut o experienta cu brandul. Produsele de calitate dau incredere pentru a continua relatia cu brandul si a achizitiona si alte produse (aflate in promotie sau nu). Pe aceasta baza de date se pot face testari pentru comunicari viitoare si astfel poti identifica mesajul cel mai relevant si cu aderenta maxima. Adica rata mare de raspuns si rata mare de conversie in vanzari. Tot pe aceasta baza de date poti face comunicari care sa te ajute sa-ti cunosti clientii. Ma refer la modul real, nu la cum crezi tu ca sunt clientii. Daca baza de date e chiar consistenta poti face comunicari cu impact direct in vanzari. Poti derula programe de fidelizare si programe prin care sa dezvolti baza de clienti generand new-business.

Toate astea in conditiile in care ambele campanii au apelat la aceleasi resurse, deci au avut  aprox aceleasi costuri (din anumite motive am un feeling ca pe cei de la K i-a costat mai putin).

Marketingul direct nu e ticalos 🙂

Anunțuri

2 responses to “Lumea vrea genti

  1. Ca o baza de date e mana cereasca in ziua de azi e clar pentru toata lumea. Ca la o astfel de campanie TREBUIE sa ceri date, iar e clar. Insa e, totusi, o problema: discountul trebuie sa fie suficient de motivant pentru consumator ca sa il determini sa iti completeze cuponul (sau ce-o fi ala). In plus, fie vorba intre noi, K nu e G. 🙂

  2. Tocmai pentru ca asa cred si eu, K nu G, cei de la G m-au surprins 😦 Spre exemplu, in Turcia, un concurent direct al celor de la G a facut o campanie similara – acelasi mecanism, doar ca au oferit muzica. Succes in tavan. Cu aceasta ocazie si-au implementat si o solutie CRM frumoasa. Dupa doar doi ani si-au creat in cadrul departamentului propriu de marketing o divizie de marketing direct. So … bravo pentru cei de la K (daca fac si ce trebuie mai departe 😉 )

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s