Fara teama

Ma refer la teama de ridicol. In general aceasta reprezinta o autocenzura care e ok sa existe intr-o anumita doza in orice fel de comunicare. Adica exact acea doza care te face sa pari inca normal la cap. Daca nu se intampla asa si functionezi fara teama de ridicol comunicarea devine impotriva ta. Mesajul pe care doresti sa-l transmiti nu mai este in centrul atentiei. Mai rau, se poate transforma in asa fel incat se poate obtine un efect exact contrar celui urmarit. E adevarat ca reusesti sa captezi atentia, dar intr-un sens pur neproductiv.

Un exemplu elocvent sunt acele inregistrari de la selectii pentru diferite emisiuni in care se propun amatori care doresc sa devina cantareti. Am vazut o astfel de inregistrare in care pana si cei care jurizau candidatii nu se puteau abtine din ras. Erau jenati pentru ca nu stiau cum sa ii spuna cetateanului ca vine de pe alta planeta, dar fara sa jigneasca. Internetul este plin de astfel de filmulete care pur si simplu te lasa fara cuvinte si te intrebi daca oamenii aia sunt sanatosi.

Acelasi lucru se petrece si in orice campanie de comunicare daca se depaseste masura. E tare fain sa starnesti putina rumoare audientei, dar asta sa se intample in mod constient si sa fie in sensul dorit de tine. Pentru exemplu am sa va ofer o poveste reala care pe mine m-a lasat fara cuvinte. O companie mare de la noi a amenajat un spatiu de joaca pentru copii. Se propunea completarea unor taloane cu info personale pentru o campanie despre care nu se spunea nici un cuvant, asta nu e deloc ok. Compania a auzit probabil de „permission marketing” si a cerut datele, ca asa scrie la manual. Mesajele de pe formularul respectiv se cam contraziceau, nici asta nu e ok. Nu exista nici o forma de disclamer, nici asta nu e ok. Evident nu exista nici o informare despre ce urma sa se intample cu acele date personale mai departe, iar nu e ok. Nu exista nici o referire la cine are dreptul de a utiliza datele personale completata, nici asta nu e ok. Cireasa de pe tort este data insa de design-ul si lay-out-ul respectivului formular, nici asta nu e ok. Acum va las sa va delectati cu imaginea formularului 🙂

Daca doreau sa reduca cu adevarat costurile puteau sa mearga pana la capat si sa utilizeze un format pe jumatate imprimat fata-verso. O companie fara teama de ridicol, evident !

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s