De ce as face asta ?

Asta m-a intrebat un prieten. Zicea el ca la compania la care lucreaza se face marketing conventional cu mult aplomb si succes. Au notorietate, au clienti, au si clienti multumiti ! So, de ce ar face dansa – compania – si marketing direct !?

Pai, ei de fapt fac si putin marketing direct, dar nu-l definesc asa. Apoi sunt mai multe motive pentru care ar fi ok sa faca marketing direct. Sa incepem cu definitiile (le-am ales pea lea care imi convin 😉 ). Marketingul conventional se concentreaza pe creerea de brand si castigarea de market share punand accent pe produs. Marketingul direct se concentreaza pe captarea consumatorului de la prima vanzare si apoi dezvoltarea unei relatii pe termen lung cu acesta. Marketingul direct are in primplan consumatorul. E doar o ALTA CALE de a face marketing ! Marketingul direct iti permite masurarea precisa a rezultatelor campaniilor desfasurate si culegerea de date, construirea bazei de date calificate. Asta inseamna ca poti face analize si poti lua decizii avand la baza argumente solide. Asta inseamna ca poti testa acele comunicari care urmeaza sa le faci prin marketing conventional (cu bugetele alea mari mari). Asta inseamna ca ai la dispozitie acele informatii care iti permit sa construiesti si sa transmit mesaje cu adevarat relevante cand trebuie, cum trebuie si catre cine trebuie. Adica ai premisele pentru a genera implicare din partea consumatorului in relatia cu brandul.

Un exemplu minunat este compania Apple. Fiecare client al acestei compani e mandru chiar si in cazul in care achizitioneaza o scobitoare. Majoritatea clientilor acestei compani sunt cu adevarat “avocati” ai brandului. Chiar si atunci cand compania mai face greseli. De ce se intampla asta ? Unul dintre motive este acela ca Apple vine pe piata exact cu acele produse pe care si le doresc clientii lor. Asta se intampla pentru ca brandul si clientii se cunosc bine intre ei. Comunica mult, direct si adresat. Si exista implicare din partea ambelor parti in aceasta relatie. Pentru ca Apple face mult marketing direct ! (… si il face si foarte bine)

Solutia nu este sa alegi ce sa faci la modul marketing conventional sau marketing direct. Solutia e sa le faci pe amandoua impreuna. Asa fiecare va da randament maxim. Sa aveti spor !

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s