Respect

In trecut agentii de vanzari erau indrumati sa puna imediat un picior in prag dupa ce sunau si usa se deschidea. Atunci aceasta “regula” a venit din entuziasmul vanzarilor. Compania Fuller Brush si-a invatat vanzaretii sa se dea doi pasi inapoi dupa ce sunau pentru a arata respect si a nu-l intimida pe cel care deschidea usa. Acesta e doar unul dintre aspectele care i-au facut pe consumatori sa aprecieze compania.

Acum “regula” pare sa se repete. Acum din disperare combinata cu lipsa de respect fata de consumator. Companiile aflate intr-o cursa acerba de a face bani nu mai tin cont de nimeni si de nimic. Isi enerveaza clientii existenti sau potentiali pentru ca le consuma timpul cu prostii sau cu comunicari in momente nepotrivite si arata permanent ca nu le pasa.

E chiar ciudat, pentru ca respectul este gratuit. Sa te dai doi pasi inapoi dupa ce suni nu costa nimic si in plus este si profitabil. Adica sa faci marketing pentru acei oameni care chiar vor sa auda ceva de la tine – bazele de date calificate. S-ar putea ca unii sa-mi reproseze ca notiunea de respect in zona comerciala este un concept invechit. Eu cred insa ca doar asa poti face marketing profitabil pe termen lung. Mai ales ca astazi informatia alearga uneori chiar mai repede decat am vrea noi. Mai ales ca noi clientii devenim din ce in ce mai sofisticati in decizii si mai mofturosi 🙂

Marketingul direct te poate feri de acest pericol al lipsei de respect fata de consumator prin simplul fapt ca daca nu procedezi corect aici primesti “amenda” pe loc. Fara politeturi si fara justificari. Deci, esti oarecum fortat sa arati tu companie ca sti cum sa te porti cu mine client. Vrei o relatie pe termen lung in care constant eu client sa-mi tot deschid portofelul pentru produsele si serviciile tale? Atunci fa bine si arat-mi respect! Pentru ca marketingul direct este concentrat pe consumator, ca entitate individuala.

La McDonald’s a fost deranj mare cand s-a aflat ca puneau aroma de carne de vita in cartofii prajiti (care se presupunea ca sunt vegetarieni). Exemplele pot continua la nesfarsit, pentru ca cele mai multe companii au ales sa poarte “batalii gresite” desi le-ar fi mult mai simplu sa-si aduca aminte de zilele in care unii se dadeau inapoi doi pasi dupa ce sunau.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s