Aur sau sare

Acum cateva mii de ani daca erai pus sa alegi intre aur sau sare, probabil ca ai fi ales sarea pentru ca era rara si avea valoare mare (putea functiona si ca moneda de schimb). Azi daca ar fi cazul sa faci o alegere ai opta fara sa clipesti pentru gramada de aur, evident din aceleasi considerente. Deci, suntem innebuniti sa cumparam ce este rar si valoros.

In principiu raritatea conduce la profit. Daca ai o idee valoroasa, dar care poate fi imitata imediat poate ca e mai ok sa renunti. Febra imitarii face ca diferentele sa dispara – deci nu mai e vorba de raritate – si competitia se deruleaza pe ringul preturilor. Deci nu mai e vorba nici de profitabilitate. Cand cineva vinde exact ce vinzi si tu dar la jumatate din pretul tau cat timp mai poti rezista doar pentru ca ai fost primul sau pentru ca ai servicii mai bune!? Cred ca nu prea mult 🙂

Peste tot si cu orice ocazie fiecare specialist declara ca piata de astazi s-a schimbat. Ca puterea este in mana consumatorilor. Ca acestia sunt informati. Ca decizia de cumparare este din ce in ce mai sofisticata. E deja o axioma! Prea putini sunt insa cei care si fac ceva in sensul in care evoluaza lucrurile.

Un prim pas important este sa externalizezi acele activitati care pot fi realizate de altii mai ieftin, mai repede si mai bine.

Ce mai este rar acum? Pai, respectul, sinceritatea, rationamentul corect, increderea. Daca langa acestea pui o sctructura de costuri incredibil de mici si o idee macar curajoasa (daca nu nebuneasca) care se bazeaza pe ce vor consumatorii sa cumpere (nu ce crezi tu), cred ca obti vanzari si loialitate. Adica, sa tratezi consumatorii ca individualitate. Sa-i cunosti. Sa intelegi ce vor. Sa le propui “aur” in conditii rezonabile.

Sa creezi raritatea care vinde. Adica faci bani.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s