Pinochio vinde?

Din toate cutiile postale se itea capatul colorat al unui plic. Am luat plicul care imi era mie adresdat. De fapt erau doua plicuri lipite intre ele cu pastile de silicon. Siliconul reusea sa se lipeasca de orice – hartiile intre ele, de masa si de maini. Pe unul dintre plicuri scria sa se vada indiferent de dioptrie A SE DESCHIDE PRIMUL. OK, m-am conformat. Comunicare directa adresata pe 2 ½ pagini din care nu am inteles nimic. Cred ca puteam castiga un premiu la un concurs la care nu m-am inscris si despre care nu se spunea nimic lamuritor. Formulari de-ti fac mintea surub. Am citit de doua ori textul si nu am priceput nimic. Ultima fraza zicea sa deschid si al doilea plic ce contine documentele de participare la concurs. Asa am facut. So, aici am gasit un plic pe care trebuia sa-l trimit daca NU vreau sa particip – cat de stupid poate fi un asemenea demers !? Mai trebuia sa fie un plic pe care sa-l trimit daca VREAU sa particip. Plicul lipsea … Am mai gasit o scrisoare de la o tanti – copywriter – care imi vorbea in termini destul de infantili despre cat de buna e mierea ! Nu ma interesa subiectul, deci am lasat si scrisoarea deoparte.  Am mai gasit o notificare care a fost trimisa si catre comisia de tragere la sorti si un buletin de selectare a castigatorului. Din ambele nu am priceput nimic. Aceeasi poveste intortocheta. Am aflat ca de fapt sunt mai multe premii potentiale. Ca doar 1% (aprox) din populatia tarii au primit aceasta oferta si ca am norocul sa ma numar printre acestia – impreuna cu toti vecinii mei si cu cei din blocul de alaturi 🙂 , zic asa pentru ca si ei au primit plicurile !!! In final … parca imi era prezentata si o carte – de care nu am nevoie – care este unica in patrie.

Am oboist … Parca e o lectie de marketing direct – mai exact direct mail – intortocheat.

Poate ca materialele lor sunt ok pentru un anumit target, dar cu siguranta nu’s ok pentru multa lume. Sigur sunt unii care raspund acestei actiuni de direct mail, dar nu cred ca  au inteles exact despre ce ete vorba daca sunt intrebati. Oferta complicata si care doar poate fi banuita. Formulari care te pierd sau care nu au nici un rost. Info fara pic de relevanta. Lay-out care mai mult incurca. Design sarac care nu ajuta deloc mesajul. Date foarte putin credibile. Uhh! Arata ca un material la care au lucrat 100 de cetateni fara sa aiba habar unul de altul, seful proiectului fiind Pinochio.

Reader’s Digest oare chiar are succes cu asa ceva ? Daca raspunsul este DA, ceea ce banui si eu, atunci suntem defecti. Sa trimiti astfel de comunicari directe adresate catre toata lumea merita daca iti doresti cu orice pret sa nu ai clienti pe termen lung dintr-o anumita zona. Eu sigur nu voi cumpara nimic de la dansii si sper sa nu ma mai deranjeze cu asa ceva. Cred ca daca ii intreb, au o problema sa zica de unde au datele mele si acordul meu pentru a primi ceva de la ei …

Totusi, vanzarea prin posta se poate face simplu, frumos si eficient 😉

2 responses to “Pinochio vinde?

  1. reader’s digest face asa de cand ii stiu. Am primit si eu acasa de cateva ori maculatura aia. Pe care am aruncat-o direct la cosul de gunoi, desigur.
    Faptul ca inca fac asa ma mira. Deci au succes.

    • E destul de sofisticata comunicarea si inseamna si aprox 7-9 pagini … astia nu iubesc padurea deloc 🙂
      Macar sa nu mai caute noi clienti, ori daca nu se pot abtine sa caute tot in nisa din care primesc feed-back.

Lasă un răspuns

