Pliantu’ si clientu’

Am vazut mai multe pliante care au ajuns in cutia mea postala ca urmare a campaniilor sarguincioase de drop mail. Am facut un exercitiu si am notat ce-mi atragea atentia la fiecare dintre ele la o prima vedere. Apoi, dupa ce le-am frunzarit pe toate le-am pus deoparte. A doua zi am incercat sa trec pe o foaie ce-mi aminteam despre fiecare dintre ele. Am repetat acest joc si cu fetita mea de 5 ani. Rezultatul pentru amandoi a fost acelasi 🙂 Ne atrageau atentia tot felul de mesaje care nu aveau nici cea mai mica relevanta. Fiecare dintre noi si-a adus aminte a doua zi ca unul dintre pliante era despre pizza. Pliantul asta nu era mai bun decat restul, cred ca doar ne era foame amandoura 🙂

Toate pliantele frunzarite – fara exceptie – sunt  complicate. Informatia este pusa alandala. Ceea ce este important nu se gaseste sau este ascuns. Multe vorbe goale care nu au relevanta pentru client. Beneficiile nu sunt prezentate, poate ca nici nu exista. In fiecare pliant sunt utilizate cate 5-6 familii de fonturi. Unele dintre ele nici nu se pot citi fara un efort consistent. Formatele utilizate sunt meschine (nu cred ca din grija pentru padure). Culorile in unele cazuri sunt sumbre si triste. Toate pliantele – fara exceptie – nu pun pret pe parerea clientului, reprezinta doar o dare de seama. Nici un produs / serviciu nu este remarcabil intr-un fel si nimic nu capteaza atentia clientului. Pana si ofertele erau complicate: daca fac eu nu stiu ce, vor face ei ceva ca apoi sa fac si eu altceva. Waw, parca vindeau rachete balistice nu pizza!

In general, materialele sunt realizate avand atentia focusata catre ei, nu catre client. Ori zicala este inca valabila: vorbeste-mi despre florile mele frumoase, nu despre cati fosfati contine balega ta!

Am fost surprins ca nici unul dintre pliante nu era simplu, curat, aerisit. Nici unul dintre pliante nu propunea ceva unic, deosebit. Nici unul dintre pliante nu venea cu o propunere care sa ma aiba pe mine – clientul –  in centrul atentiei.  Nici unul dintre pliante nu continea un mecanism de feed-back. E bine ca incearca sa faca marketing direct, dar e pacat ca arunca bani pe fereastra prin modul in care o fac. Drop mail-ul poate fi foarte eficient daca este realizat asa cum trebuie.

2 responses to “Pliantu’ si clientu’

  1. amice,ai un simt de analiza foarte dezvoltat si pertinent.mi-a placut foarte mult articolul si il folosesc ca reper in munca mea de graphic designer

  2. Amice Iulian, ma bucur ca iti pot fi de folos – ca doara asta e si rolul scrierilor d’aici – si iti urez sa ai spor la saiba.

Lasă un răspuns

