Suntem si mai si

Asta e o intrebare frecventa … careia nu-i vad rostul 🙂 Se refera la tot ce inseamna marketingul direct, indiferent de canalul de comunicare in discutie – drop mail, field marketing, direct mail, e-mailing, telemarketing, transpromo, mobile marketing. Mai exact, multi au o “curiozitate” in a sti ce are influenta mai mare in obtinerea unor rezultate bune: lista tintelor, mesajul, creativitatea, conceptul, mecanismul, masurarea si interpretarea rezultatelor, textul, imaginea, suportul, s.a.m.d. Este tipul de intrabare care nu poate primi un raspuns valoros pentru ca face parte din categoria GIGO (gunoi introduci, gunoi iese). Adica, de ce ar fi unul dintre aspectele enumerate mai sus mai important decat altul !? Practic este o capcana in care pica majoritatea, crezand ca totul e relativ simplu.

E adevarat ca fiecare poate face si derula o campanie de marketing direct – in aceeasi masura in care poate face si o campanie de marketing utilizand mediile traditionale. Este tot atat de adevarat insa, ca sunt foarte putini cei care pot face si derula o campanie de marketing direct cu rezultate bune sau foarte bune. Cand vine vorba de marketing direct sunt mai multi cei care au curajul sa experimenteze pentru ca bugetele sunt mai mici (dintr-o anume perspectiva …). Deci riscul e mai mic, iar apoi exista si justificarea deloc tocita care zice ca piata romaneasca e atipica (desi nu e atipica deloc!).

Vorbeam zilele trecute cu un prieten si am ajuns la concluzia ca fiecare companie face marketing direct. Fara exceptie! Insa, nu toate companiile isi promoveaza serviciile si produsele pe TV, de exemplu. Deci, piata marketingului direct sade tare bine 🙂 (nu pot scapa de fel de optimismul asta). Prietenul meu chiar functioneaza in zona marketingului direct, fiind specializat pe un anume aspect. Are idee despre ce se poate face si cum in general intr-o campanile de marketing direct pentru ca a vazut destule. Totusi, nu renunta la a apela la cel care are competenta clara. Face asta pentru ca stie ce potential are o astfel de campanie si nu vrea sa piarda oportunitati, timp si bani doar pentru ca are el idee despre cum trebuie sa se petreaca lucrurile (firesc si pentru ca in 99% din cazuri costul pierderii oportunitatii este mult mai mare decat costul pe care il implica o campanie facuta asa cum trebuie). I-am spus sa se duca la Antipa si sa se declare o specie distincta – poate va fi si ocrotit pentru ca e pe cale de disparitie la noi.

Nu e adevarat ca fiecare se pricepe la fotbal si medicina. Noi suntem si mai si decat eroii din povesti: fiecare se pricepe la orice …

Sa aveti spor!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s