Cu cine comunici?

In urma cu putina vreme dezbateam despre rezultatele unei campanii cu o prietena care functioneaza intr-o agentie de marketing direct. O companie mica, cu un buget mic (normal 🙂 ), care avea nevoie de vanzari (normal 🙂 ) a ales sa faca o campanie de marketing direct. Rezultate: rata de raspuns peste 90% si rata de conversie in vanzari peste 65%! Amandoi eram de accord ca cifrele obtinute par anormale. Dar de ce s-a intamplat asa? Sunt in principal doua motive: primul, pentru ca nu a inchiriat o baza de date si al doilea, pentru ca lista catre care a trimis mesajul era formata din tinte care doreau sa primeasca acel mesaj. Desigur au contat mecanismul comunicarii, mesajul, lay-out-ul, designul si toate cele. Cel mai important a fost ca aceasta companie a inteles sa investeasca timp si sa fie perseverenta in a construi o baza de date calificata.

Adica, nu a procedat asa cum fac tot felul de branduri puternice – Banca Transilvania, BRD, Bergenbier, Haineken, Ciuc, Vodafone, Mall X, Mango, …, lista e foarte lunga – care imi trimit mesaje pe care nu le cer si care nu ma intereseaza (de exemplu SMS-uri). Inteleg ca toata lumea se grabeste si vrea sa comunice cat mai repede si catre cat mai multi, dar nu asa daca doresc sa obtina si rezultate decente. Poate ca pentru departamentele de marketing ale companiilor sau agentiilor aflate in cazul de mai sus exista satisfactia de a bifa inca un proiect, dar de fapt e vorba de bani aruncati pe fereastra. Asta cand toti se plang de inanitia in care se zbat aceste bugete.

Exista un reflex nociv al celor obisnuiti sa comunice in special prin mediile traditionale – TV, Radio, Print – cum ca mesajul trebuie sa se duca repede catre toata lumea. In cazul marketingului direct, mesajul trebuie sa se duca repede catre cei care doresc sa-l primeasca. Asta face ca acest tip de actiuni sa fie foarte eficiente, iar masurarea rezultatelor sa fie relevanta.

Tot prietena din agentie imi povestea ca in ultimii 5 ani nu a reusit sa convinga nici o companie de necesitatea de a construi un istoric al actiunilor de marketing direct derulate. Adica, sa repete actiunile testand si invatand din rezultatele actiunilor anterioare. Deci, fiecare actiune pleaca de la zero! Trebuie sa ai mult entuziasm si bani de aruncat ca sa functionezi asa 🙂

Din perspectiva asta, rezultatele obtinute de catre compania mica de mai sus nu mai sunt anormale, ci foarte bune si perfect explicabile.

Sa aveti spor

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s