Important e sa participi

Asa ti se zicea cand te asezai la startul unei competitii sportive. Iar toti, fara exceptie, isi murmurau in barba “… si cel mai bun sa castige”. Vorbele astea au fost extrapolate rapid la orice activitate. Par firesti si naturale. Poate ca in sport sunt valabile, dar asta nu inseamna ca si generalizarea este valabila.

Un amic este vanzaret la o companie nici mica nici mare. Asa potrivita. Cand l-am intrebat cum vinde a facut un exercitiu de sinceritate. Pai, vinde asa cum vand si colegii lui pe care i-a gasit in echipa. Ok, dar dansii … cum vand. Pai, asa cum vindeau si colegii lor pe care i-au gasit in echipa. Adica, asa cum credeau ei ca e bine. Nimeni nu are rezultate de exceptie, nimeni nu iese din rand, seful direct isi face datoria si le cere mai multa implicare, dar contextul economic e cenusiu si trist. Nimeni nu-si pune problema ca e posibil ca ce fac ei acolo sa nu fie tomai ok. Nu conteaza, justificari sunt destule, iar echipa e parca mai unita ca niciodata. Asa ca nu se schimba nimic.

O prietena a dat o serie de interviuri pentru o pozitie de vanzari directe B2B la o multinationala. La un moment a dat si “proba practica de vanzare” in fata unui cetatean de la HR care nici nu stie cum se scrie cuvantul VANZARE. La sfarsit a aflat pe cai neoficiale ca toate posturile s-au blocat si ca departamentul se reorganizeaza. Multinationala are vanzareti tristi, blazati si care nu au nici un sentiment pozitiv fata de companie. In contextul asta ce sa faca prietena mea in ograda respectiva!?

Acum cativa ani am dat un interviu pentru o pozitie intr-o companie de marketing direct. Agentia de recrutare are o imagine tare buna. Consultantul care se ocupa de recrutare m-a luat destul de tare, dar dupa cinci minute a recunoscut ca nu prea stie ce sa ma intrebe. Nu se pricepea la marketing direct. Asa ca interviul s-a transformat intr-o intalnire in care eu povesteam si consultantul asculta, urmand sa prezinte mai departe companiei client un rezumat.

Ce legatura au cele trei exemple cu primele vorbe de mai sus? Pai, cred ca majoritatea managerilor sunt incompetenti. Asta nu e chiar asa grav. Problema este ca nu sunt dispusi sa invete si isi ascund aceste lipsuri prin ostilitate si agresivitate fata de tot ce-i inconjoara. Nu pricep ca nu au doar putere ci si responsabilitate. Asa ca cei nepregatiti si neperformanti reusesc sa-si pastreze posturile. Doar abilitati de pupaciosi sa aiba si multa flexibilitate (sa nu scartaie coloana cand se indoaie). Asa se face ca multe companii care ne obisnuisera cu servicii de calitate acum vand doar pentru ca noi, clientii, suntem prea comozi. Dar parca de ceva vreme lucrurile se schimba …

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s