Eu imi caut job

Dupa un an si aproape jumatate de oferit consultanta in marketing direct si vanzari ca independent – cu bune si rele – am hotarat ca asa e mai bine. De ce? Discutia e ceva mai lunga si parca nu-si face sensul aici. Ideea este ca sunt dispus sa ma “inrolez” iara.

Deci, am actualizat CV-ul, am inceput sa fiu atent la pozitii disponibile si apoi am trimis mesaje. Surpriza este maxima intr-o anumita directie. Ma refer la companiile de recrutare, care teoretic trebuie sa cearna si sa ofere clientului lor o lista scurta cu propuneri. Pai, ei au cateva carente.

In primul rand nu prea stiu sa comunice. La nivelul basic ma refer. Informatiile care le ofera sunt vagi, incomplete si din cand in cand gresite. In felul acesta e firesc ca in momentul in care ne intalnim sa realizam ca de fapt pierdem vremea si risipim cuvintele. Dupa doar cateva minute este evident ca atat ei cat si aplicantul cauta lucruri total diferite. In plus consultantii in recrutare au convingerea ferma ca ierarhia este Dumnezeu, ei si apoi sfinti, ingeri si toti ceilalti. Nu stiu sa zica multumesc si nu stiu sa-si tina promisiunile. Nu stiu daca toti sunt asa, dar o mare parte dintre cei cu care m-am intalnit asa functionau.

In al doilea rand, consultantii nu se pricep la ce recruteaza. Nu vin deloc cu temele facute. Din 7-8 consultanti care am discutat doar unul mi-a spus ca “marketingul direct inseamna scrisori”. Ceilalti se comportau de parca erau la un curs. Daca un consultant nu se pricepe, cum reuseste sa aprecieze si sa faca judecati de valoare despre ce poate si ce nu un candidat? Cum ajunge la lista aia de o propune clientului lui?

Totusi firmele de recrutare stiu sa faca ceva foarte bine: sa-si vanda serviciile catre diverse companii. Spun asta pentru ca altfel nu-mi explic cum reusesc sa aiba clienti. Ma gandesc de cateva zile daca nu ar fi bine sa ma recalific: sa devin consultant in cadrul unei companii de recrutare! Macar prin comparatie as putea ajunge repede unul foarte bun 🙂

7 responses to “Eu imi caut job

  1. chiar asta voiam sa/ti sugerez: firma proprie de recrutare!

  2. e o idea constructiva 🙂 nu stiu daca m-ar atrage sa fac asa ceva … dar de gandit cel putin nu costa prea mult 😉

  3. Off, cand vine vorba de companiile de recrutare vad stele verzi. Am trecut si eu, ca si tine si multi altii, prin cateva (zeci) interviuri pe la companiile astea de recrutare. Mult trambitatele si recunoscutele, profesionistele si multinationalele companii de recrutare.
    Zero. Nimic. Niciodata nu am ramas cu impresia ca intervievatorii stiu cu ce se mananca treaba. Aceleasi intrebari (cred ca au copiat unul de la altul schema de interviu) penibile.
    Mah, ok, admit ca nu poti sa ai oameni care se pricep la orice. Dar poti sa ai oameni care stiu sa „citeasca” oameni. Sa isi dea seama dintr-o privire si 10 intrebari daca au in fata un real candidat pentru un job. Nu.
    La noi e (INCA) asa: Ba, mie nu mi-a placut de ala, l-am ejectat.
    As simple as that!

  4. PS. Daca ai fi avut posibilitatea, as fi dat LIKE pe articolul asta peste tot.

  5. @mic,
    Da mah, dar asa cum spuneam stiu sa vanda. Mi se pare chiar ca sunt foarte buni la asta.
    Prin alte meleaguri mi se pare ca pentru un job de consultant in recrutare trebuie sa fi atestat. Adicalea sa dai un examn sau mai multe si sa ai habar de niste chestii, metodologie de intervievare / testare.
    Poate o fi asta o solutie? Oricum, io doar am constatat, nu am in minte sa revolutionez industria de profil 🙂

  6. La noi nu merge decat cu revolutii. 🙂

  7. @mic, dar se vede treaba ca si astea expira repede 🙂

Lasă un răspuns

