De exemplu … Decathlon

Intai priviti cum e salvat pustiul !!!

Pe la noi si pe aiurea exista unele branduri triste, triste ca asa sunt percepute, dar cu un enorm potential nefructificat sau gestionat gresit. M-am tot gandit la un exemplu elocvent si am ajuns la Decathlon (sper sa nu se supere cetatenii d-acolo).

Intamplarea a facut ca am ajuns la ei, evident din postura de client. Am avut o revelatie ! Produse faine, asa cum se mai gasesc si pe la altii (doar e vorba de branduri puternice aduse in pravalie), servicii bune (dar cu mult loc de mai bine) asa cum se mai gasesc si pe la altii, spatiu aerisit asa cum se gaseste si pe la altii si un concept super  asa cum nu se mai gaseste la altii.

Sa ne intelegem de la bun inceput. Imi place sportul, dar nu-s un practicant nici macar atat cat imi doresc. Ce am vazut insa aici a transformat vizita intr-o bucurie / aventura. Aproape orice poate fi testat (lipseste bazinul de testat barci 🙂  ) si sunt o gramada de locuri unde poti juca / mima sportul. Era plin de clienti / potentiali clienti care la inceput cu timiditate, apoi cu incredere incercau fiecare produs de pe fiecare raft. Era asa o frenezie molipsitoare. E super !

Acum vine tristetea: nu stie nici naiba de povestea asta. Un site facut parca special pentru a nu vinde, conturi  apatice in comunitati online, o incercare puerila de construire a bazei de date de clienti  (cu un call-to-action care nu sensibilizeaza nici pensionarii), un serviciu de alerta prin SMS subtire tare si lista ar putea continua.

Cred ca acolo e cineva care isi bate capul cu marketingul, dar sigur nu in directia care trebuie. Combinatia intre locatie (cam la capatul pamantului) cu actiunile firave sau inexistente face ca totul sa iasa tare prost. Si asa cum spuneam potential in tavan. La asta se adauga campanile pline de entuziasm ale concurentului direct  – INTERSPORT – care macar reusesc sa capteze atentia daca nu sa si impulsioneze vanzarile.

Sunt convins ca marketingul direct  – drop mail, field marketing, direct mail, mobile marketing, e-mail marketing, telemarketing – este o solutie perfecta pentru a remedia multe din lucrurile povestite mai sus, probabil ca mai este nevoie si de marketing traditional si cu certitudine de ceva curaj din partea echipei care reprezinta brandul asta la noi. Eu probabil ca voi devenii client fidel pentru ca experienta pe care am incercat-o a facut toti banii, dar nu e pacat sa mizeze Decathlon doar pe mine ?

p.s. bunica de la inceput face parte din echipa de marketing de la Decathlon !? (nu e intrebare concurs 🙂 )

5 responses to “De exemplu … Decathlon

  1. Offtopic: Ce face Intersport misto? Ca mie mi se pare aia niste adormiti…am uitat ca exista.

  2. Io vad campania lor pe out-door caree vie si vine cu idei si mesaje tare ok. Oricum sunt mai prezenti in piata.

  3. Nu se compara cu Intersport, deloc!

    Au mult mai multe articole.

  4. Sunt varza cu marketingul, nu au nicio treaba. Pacat, ca din celelalte puncte de vedere sunt peste concurenta. Oricum, eu personal am amintiri f neplacute in legatura cu aceasta companie. Am cumparat un produs, iar la casa mi s-a cerut dublul pretului de raft, apoi a venit sa discutam un sefut ceva care nici una nici alta sa ma ia la bataie, nu altceva. Eram cu prietenul meu Radu Valahu, iar cand acesta s-a bagat in discutie s-a mai inmuiat, apoi a dat bir cu fugitii si a trimis o domnisoara in locul lui. Personalul de acolo este batut in cap, parca asta a fost cerinta obligatorie la selectie… Pacat!

  5. Ehh … asta nu e chiar asa 😉 se intampla pe la mai toate casele mari. Nu ma gandesc sa le caut scuze. Este adevarat ca marketingul implica multe, iar viata e complexa 🙂 Eu ma refer in special la experienta pe care o ofera brand-ul. Aici orice ar am zice noi, Decathlon este peste concurentii directi.

Lasă un răspuns către AlexSm1th Anulează răspunsul